گوینده کتاب صوتی «مریم بانو» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«مریم بانو» حرف‌های ناگفته زیادی از زندگی جانبازان دارد

گوینده کتاب صوتی «مریم بانو» گفت: این کتاب هنوز هم حرف‌های ناگفته زیادی از زندگی جانبازان دارد که ضروری است تمامی آنها برای نسل امروز بیان شود.
کد خبر: ۲۶۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹ - 22October 2017
اگر خسته شدم دوباره با عشق شروع می کنم«آتنا خطی‌نسب» گوینده کتاب صوتی «مریم بانو» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی، با اشاره به نخستین کتاب صوتی دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: در واقع کتاب مریم مقدمه‌ای از سرگذشت و فداکاری‌های عاشقانه یک همسر جانباز است که مخاطب را از زوایای پنهان و زندگی پر از فراز و نشیب همسران جانبازان آشنا می‌کند.

وی افزود: در جنگ تحمیلی مسئولیت زنان بسیار فراتر از مردان بود؛ چرا که علاوه بر انتظاری که برای پدر خانواده خود می‌کشید، باید رسالت تربیت فرزندان را نیز عهده‌دار می‌شد و مُبلّغ رشادت‌ها و حماسه‌سازی‌های رزمندگان و شهدا نیز می‌شد.

گوینده نخستین کتاب صوتی دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: البته از دیدگاه من کتاب صوتی «مریم بانو» هنوز هم حرف‌های ناگفته زیادی از زندگی  جانبازان دارد که ضروری است تمامی آنها برای نسل امروز بیان شود.

خطی‌نسب با اشاره به زیباترین قسمت کتاب گفت: در قسمتی از این کتاب می‌شنویم که مریم بانو از نگهداری جانباز خود خسته شده و تصمیم می‌گیرد که او را به آسایشگاه بفرستد.

وی ادامه داد: علاقه زیاد او به همسرش سبب می‌شود که تحمل دوری او برایش امری سخت شده و دلتنگ حضورش شود و واو را دوباره به خانه بیاورد.

خطی‌نسب با اشاره به درس‌های آموخته خود از کتاب مریم بانو گفت: من از این قسمت کتاب این درس را گرفتم که ممکن است در این مسیر شرایطی وجود داشته باشد که ما واقعا خسته شویم اما باز می‌توان شروع کرد و با انرژی بیشتری به مسیر ادامه داد چرا که مریم بانو در ادامه می‌گوید «در آسایشگاه عشق نیست، امکانات است اما در خانه عشق است» پس یاد گرفتم اگر خسته شدم دوباره با عشق شروع کنم.

وی افزود: من وقتی این کتاب را از منظر یک مخاطب مطالعه کردم و فداکاری‌های مریم بانو را دیدم حس کردم که او با نگاه عمیق نسبت به مقوله جنگ و دفاع مقدس مجاهدانه لباس به تن کرده و دفاع را در مرزهای خانه خود و در کنار تخت همسرش «محمدرضا ثامنی» ادامه می‌دهد چرا که به عقیده او جنگ بعد از هشت سال برایش تمام نشده است.

افتخار می‌کنم برای شهدا قدمی بردارم

خطی‌نسب در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به حس و حال خود در همکاری با مجموعه کتاب صوتی مریم بانو به عنوان نخستین اثر دفاع مقدسی استان مرکزی گفت: مدتی است که من در آثار مختلفی به عنوان گوینده مشارکت داشتم اما کتاب مریم بانو نخستین اثر دفاع مقدسی من است که توفیق همکاری در این اثر را عنایتی از جانب شهدا می‌دانم.

وی ادامه داد: این کتاب بر اساس نسخه نوشتاری آن و در بیست و شش فصل تهیه شد که کار ضبط و موسیقی آن بر عهده آقای حیدری و کتابخانه خزائلی بخش نابینایان بود و مسئولیت گویندگی متن‌ها نیز توسط بنده انجام شد.

گوینده نخستین کتاب صوتی دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: اگر بخواهم راحت بگویم ما فرزندان جانباز و شهدا خیلی دید خوبی نسبت به جنگ نداریم چرا که باعث شده عزیزانمان دچار آسیب شوند.

خطی‌نسب با اشاره به تاثیرات این کتاب بر افکار و اندیشه خود گفت: من همانند بسیاری از فرزندان جانبازان فارغ از حس افتخاری که نسبت به پدران خود داریم، مشکلات فراوان پدر را می‌بینم که این خاطرات جنگ را برای ما بدتر و آزار‌دهنده می‌کند.

وی افزود: مطالعه این کتاب باعث شد خودم را با خانواده‌های جانبازان دیگری قیاس کنم که در سختی‌ها و مشکلات فراوانی هستند و نگاه عمقی‌تری نسبت به مسائل داشته باشم.

گوینده نخستین کتاب صوتی دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: ما در کتابخانه کتاب‌های زیادی داریم که قابلیت تبدیل شدن به کتاب صوتی را دارند اما این سعادت نصیب بنده شد که بتوانم در این مجموعه همکاری و مشارکت داشته باشم و این موضوع را سعادتی از جانب شهدا می‌دانم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها