وصیت‌نامه شهید ناصر معبودیان/ جهاد بهترین سعادت در راه خدا است

شهید معبودیان در وصیت‌نامه خود آورده است: مستحبات را به جا آورید و بدانید دنیا محل گذر است و محل سختی کشیدن است و در دنیا انتظار راحتی نداشته باشید که زندگی سعادتمند همراه با سختی در دنیاست و در راس تمام سعادت‌ها جهاد در راه خداوند است.
کد خبر: ۲۶۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲ - 26October 2017
وصیت‌نامه شهید ناصر معبودیان/ جهاد بهترین سعادت در راه خدا است

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «ناصر معبودیان» سال 1353 در تهران چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام 23 خرداد 1367 طی عملیات بیت‌المقدس هفت در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پس از 13 سال پیکر پاکش به وطن بازگشت.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«به نام خدا

قیل ادخل الجنه قال یا لیت قومی یعلمون بما غفرلی ربی و جعلنی من المکرمین (یس 26 و 27)

گفته شد داخل شو، به بهشت گفت ای کاش ملت من هم از این نعمت بزرگ آگاه بودند که خدا چگونه در حق من مغفرت فرمود و مرا مورد لطف و کرم قرار داد.

دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند

و اندر ان ظلمت شب اب حیاتم دادند

با نام خدا و با دعای تعجیل در فرج امام زمان (عج) و با دعای طول عمر برای امام عزیز و پیروزی رزمندگان، عاشقان در جبهه‌ها و با درود به شهدان الهی و با اقرار به اینکه هیچ دوستی بهتر از خدا وجود ندارد و هیچ عشقی شیرین‌تر از عشق به خداوند و عشق به شهادت وجود ندارد و با دعای باز شدن راه کربلا نامه را آغاز می‌کنم.

خدایا وقتی این نامه را می‌نوشتم مطمئن نبودم که فوز عظیمه شهادت نصیب من شود ولی از رحمتت بعید نبود که مرا هم به جمع خاصان خود دعوت کنی و اکنون که به درگاهت آمده‌ام شکرگزارم که رحمتت را شامل حال من نمودی و مرا از شهیدان قرار دادی. خدایا از اینکه مرا قبول کردی به رحمت تو پی می‌برم و به رحمانیت تو اقرار می‌کنم ای ارحم الراحمین و ای غیاث المستغیثین.

اولین توصیه من به شما در مورد نماز است. نماز ساده‌ترین عبادت به شمار می‌رود ولی مهم‌ترین آن‌هاست و اگر می‌خواهید اعمالتان را درست کنید اول بروید سراغ نماز و نماز واقعی را بیاموزید. مستحبات را به جا آورید و بدانید دنیا محل گذر است و محل سختی کشیدن است و در دنیا انتظار راحتی نداشته باشید که زندگی سعادتمند همراه با سختی در دنیاست و در راس تمام سعادت‌ها جهاد در راه خداوند است و اگر جبهه نمی‌روید مواظب خودتان باشید که از مسیر الهی منحرف نشوید و به یاد مرگ و معاد باشید و محبت ائمه اطهار (ع) را به دل بگیرید و به آن‌ها توسل بجویید تا ان‌شاءالله همه به سعادت دنیوی و اخروی برسید و امام را نیز هرگز از دعا فراموش نکنید. بدانید الان موقعیت بسیار حساس است تا جایی که می‌توانید به جبهه بیایید تا دست مسئولین از نظر نیرو پر باشد و مشکلی نداشته باشند و بتوانند اسلام را یاری کنند.

والسلام

وصیت خانوادگی

خدمت خانواده عزیزم سلام عرض می‌کنم امیدوارم اذیت‌هایی که نسبت به شما روا داشته‌ام مورد بخشش شما قرار بگیرد. از شما سپاسگزارم که تا به این سن به من واقعا خدمت کردید و از آسایش خود زدید و آسایش مرا فراهم کردید من تا منطقه نیامده بودم قدر زحمت‌های شما را نمی‌دانستم ولی بعد فهمیدم شما چقدر زحمت می‌کشیده‌اید و من چقدر ناسپاس بوده‌ام خلاصه ببخشید.

التماس دعا خداحافظ.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگهدار

25/10/66 »

انتهای پیام/111
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار