بیست‌ و سومین نمایشگاه مطبوعات- 24/ جهانگیری:

رسانه میدان دوستی است؛ نه محل دشمنی/ اصحاب رسانه نیازمند امنیت روانی و شغلی هستند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه رسانه میدان دوستی است، گفت: اصحاب رسانه باید از امنیت روانی و شغلی برخوردار باشند که دولت مکلف است در این راستا گام‌های موثری بردارد.
کد خبر: ۲۶۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ - 28October 2017
رسانه میدان دوستی است و نه محل دشمنی/ اصحاب رسانه نیازمند امنیت روانی و شغلی هستندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در مراسم افتتاحیه بیست‌وسومین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها ضمن تشکر از رسانه‌ها که برای مهیا کردن فضای توسعه کشور تلاش می‌کنند، اظهار داشت: نمایشگاه مطبوعات میدان گفت‌و‌گو و فرصتی است که ظرفیت‌ها و نقش‌های مطبوعات و رسانه را هم به مردم و هم به مسئولان توضیح می‌دهد.

وی در ادامه افزود: نمایشگاه مطبوعات ویژگی خاصی دارد، این نمایشگاه مکانی است که اصحاب رسانه باهم در یک جا جمع می‌شوند، گفت‌و‌گو می‌کنند؛ این گفت‌و‌گوها بر ظرفیت تحمل مطبوعات در سطح ملی و محلی اضافه می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور با دعوت از دولتمردان و شهروندان جهت بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت: همه وظیفه داریم جایگاه و نقش مطبوعات و رسانه را به اندازه واقعی خود بشناسیم و با رسانه‌ها حس همدلی و همفکری پیدا کنیم، ما نباید از رسانه دوری کنیم و به رسانه هراسی روی بیاوریم، از رسانه نباید ترسید حتی اگر زبان نقدش تند باشد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: رسانه جای ارتباط‌گیری، آگاهی دادن و محل نقد صحیح است. مطبوعات محل ترویج اخلاق و انصاف است، روزنامه مزرعه محبت است و نه کشتزار نفرت. رسانه میدان دوستی است نه محل دشمنی. رسانه محل همگرایی و انسجام ملی است.

وی با بیان اینکه دولت وجود رسانه‌های مستقل، حساس و شجاع را به سود جامعه و دولت می‌داند، افزود: نقد بزرگ‌ترین سرمایه برای اداره کشور است، هرکس نتواند نقد رسانه‌های رسمی کشور را تحمل کند به مسیر اشتباه رفته و منابع کشور را هدر خواهد داد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه جامعه نیازمند خبرگزاری‌ها و مطبوعاتی است که مورد وثوق مردم باشد، گفت: اطحاب رسانه نیاز به امنیت روانی و شغلی دارند که دولت مکلف است در این راستا گام‌های موثری بردارد. نباید مطبوعات را از متن به حاشیه برد و اخلاق حرفه‌ای هم در مطبوعات باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه روزنامه‌نگار با اخلاق و متعهد نیاز امروز جامعه ماست، بیان داشت: دولت و مجلس باید تلاش بکنند مطبوعات با اخلاق و متعهد از متن به حاشیه رانده نشوند. البته دولت در این خصوص در حال تصویب سازمان رسانه‌ای است که این موضوع بیش از یک سال است در کمیسیون‌های دولت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

جهانگیری در ادامه افزود: مسئولان باید از زیان‌دهی مطبوعات و اقتصادی نبودن آن‌ها نگران باشند و در این زمینه چاره‌اندیشی کنند. جوانمرگی مطبوعات نشان دهنده توسعه نیافتگی کشور است. دوام و استمرار مطبوعات علامت مهمی از توسعه کشور است؛ چرا که توسعه نیافتگی مطبوعات بر روی همه ابعاد توسعه کشور تاثیر خواهد گذاشت. اگر ایران توسعه پیدا کند، مطبوعات یکی از نیروهای مهم توسعه رشد در کشور خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: کشور ما در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته است، فرصت‌ها و تهدیدهای مهمی پیش روی کشور ما قرار دارد، ما نیازمند درک صحیح و واقعی از منافع ملی و فرصت‌های تاریخی پیش رو هستیم که از رسانه‌ها انتظار داریم در این زمینه دولت را یاری کنند.

وی با بیان اینکه مطبوعات نهاد واسطی بین حکومت و ملت هستند، تصریح کرد: مطبوعات محل مسئله شناسی و ارائه راهکار‌های اساسی برای چالش‌های فراگیر کشور است.

وی افزود: غالب مطالبات مردم جدی و برحق است، ما باید برای مطالبات مردم به توافق برسیم و می‌توانیم با ارائه راهکارهای مناسب به مطالبات مردم پاسخ دهیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید دستاوردهای نظام را برای مردم تبیین کنند، ادامه داد: مطبوعات و رسانه‌ها نباید از صحنه فساد کنار باشند. باید ریشه‌های فساد را خشک کنند و نباید در مبارزه با فساد لکنت زبان داشته باشند.

وی در پایان بیان کرد: رسانه‌ها دولت را در به کارگیری ظرفیت‌های کشور اعم از استعدادهای بی‌نظیر جوانان، ظرفیت‌های عظیم زنان و از اقوام و مذاهب مختلف برای توسعه کشور یاری کنند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار