دبیر شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی اربعین خبر داد؛

اعزام ۷۰ قاری قرآن به پیاده‌روی اربعین حسینی

حسن محمدی از اعزام 70 قاری قرآن به پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: در این ایام هزار و 451 برنامه قرآنی در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ - 28October 2017
اعزام ۷۰ قاری قرآن به پیاده‌روی اربعین حسینیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حسن محمدی دبیر شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی اربعین در نشست خبری کاروان قرآنی نور اربعین سال 1396 اظهار داشت: از سه سال پیش تصمیم گرفتیم از ظرفیت اربعین به منظور ترویج فرهنگ قرآنی بهره ببریم. آن زمان فعالیت‌های خودجوشی صورت می‌گرفت اما سال 1394 اتحادیه وارد کار شد و فعالیت‌های قرآنی را ساماندهی کرد.

وی با بیان اینکه اربعین اقتدار مسلمانان جهان است افزود: گزارشی در شورای توسعه ارائه کردیم و منجر به این شد سال گذشته ستاد مرکزی اربعین کشور جلساتی با اتحادیه داشتند و درخواست کردند فعالیت‌های قرآنی اربعین ساختارمند شود بر همین اساس سال گذشته به صورت رسمی کارگروهی ذیل کمیته اربعین به نام کارگروه قرآنی تأسیس شد و اقدامات مختلفی با محوریت سوره مبارکه فجر برنامه‌ریزی شد.

محمدی با اشاره به استقبال از برنامه‌های سال گذشته خاطر نشان کرد: امسال کمیته قرآنی اربعین تصمیم گرفت ظرفیت برنامه‌ها را توسعه دهد بر همین اساس امسال ظرفیت 70 درصد افزایش یافت به طوری که حدود 70 نفر اعزام می‌شوند در حالی که سال گذشته 40 نفر به پیاده روی اربعین اعزام شدند.

محمدی با بیان اینکه بالغ بر 350 برنامه و محفل قرآنی در مسیر شهر‌های حله، کوت، کاظمین، سامرا و بغداد به کربلا برگزار می‌کنیم تصریح کرد: چندین گروه تواشیح از جمله گروه محمدرسول الله و معراج و فدک که سطح کیفی مد نظر را داشتند نیز اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سوره محوری امسال با توجه به برنامه هزارو 451 سوره مبارکه واقعه است تصریح کرد: در عراق سه روز قبل از اربعین در نماز جماعت نجف تا کربلا همخوانی سوره مبارکه واقعه را داریم که این بزرگترین همخوانی را خواهیم داشت.

محمدی به تفاهم‌نامه همکاری با آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: همه مراسم با شمیم و عطر امام رضا(ع) متبرک می‌شود و خادمانی از آستان هم حضور دارند و 20 هزار بسته تبرک شامل نبات و غیره بین زائران توزیع می‌شود که با توجه به ارادتی که برادران عراقی به آقا علی‌بن موسی الرضا(ع) دارند برنامه‌ها باشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو پرچم آستان قدس رضوی هم در اختیار ما است خاطر نشان کرد: 10 کرسی تلاوت رضوی در نجف و کربلا و موکب‌های مسیر از شبکه قرآن پخش می‌شود و امیدواریم بتوانیم فعالیت‌ها را به صورت زنده منعکس کنیم.

وی با بیان اینکه اولین گروه 9 آبان‌ماه اعزام می‌شود گفت: گروه‌های بعدی به ترتیب تا 16 آبان اعزام می‌شوند تا برنامه‌ها را اجرا کنند و 21 آبان هم کاروان به کشور بازمی‌گردند.

دبیر کمیته قرآنی ستاد اربعین با بیان اینکه حدود 12 میلیون تومان از کمک‌های مردمی سال گذشته جمع‌آوری شد، افزود: سعی کردیم مردمی بودن برنامه‌ها را حفظ کنیم. طرح‌های مختلفی نیز به ما رسید و ان شا الله از مشهد‌الرضا تا کربلا برنامه داریم. با توجه به تعامل با طرح هزار و 451 سعی کردیم هزارو 451 محفل را داشته باشیم که بسیاری از آنها در داخل کشور برگزار می‌شود.

دبیر شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی اربعین در ادامه با بیان اینکه شورای توسعه و سایر نهادها از اجرای فعالیت‌های قرآنی در پیاده روی اربعین حسینی استقبال کردند گفت: برنامه‌ریزی در ذیل ستاد اربعین طراحی و برنامه‌ریزی شده و ماهیت آن مردمی است همچنین ساختار رسمی ندارد بلکه پویش مردمی است به همین دلیل اتحادیه متولی این امر شده و این فعالیت‌ها را برعهده گرفته است. علاوه بر این اقدام اتحادیه برای اجرای فعالیت‌های قرآنی اربعین با تعامل کمیته اعزام بوده است و آنها نیز در جریان فرایند کار هستند و از این فعالیت استقبال کردند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار