رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

دفاع مقدس غنی‌ترین تاریخ مقاومت دلیرانه و توأم با افتخار است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: ما غنی‌ترین فرهنگ تاریخ مقاومت دلیرانه و توأم با افتخار را در دوران دفاع مقدس داریم و این تنها در مجاهدت مردان نبود، بلکه زنان نیز پا به پای مردها در این عرصه ایستادگی کردند.
کد خبر: ۲۶۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ - 31October 2017
باید از ظرفیت دفاع مقدس برای کار فرهنگی استفاده شودبه گزارش دفاع پرس از رشت، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در جلسه امور بانوان حوزه دفاع مقدس که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، اظهار داشت: استان گیلان همانطور که همواره در بخش های مختلف پیش قدم بوده، زنان این استان نیز در دوران دفاع مقدس به صورت جدی حضور داشتند و وجود مادران سه و چهار شهید در این استان گواه این مطلب است.

وی با بیان اینکه باید در جهت نشر فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان و ایجاد فرهنگ غنی در کشور تلاش کنیم، افزود: نشر این فرهنگ با ارزش است و مقام معظم رهبری در این خصوص می‌فرمایند « کسانی که در جهت نشر فرهنگ دفاع مقدس کار می‌کنند، در حقیقت توفیق یافته‌اند».

مجتهدزاده با بیان اینکه فعالان عرصه دفاع مقدس از جایگاه والایی همچون فرشتگان برخوردار هستند، گفت: دوران دفاع مقدس دقیقاً زمانی به کشورمان تحمیل شد که ما در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی بودیم.

وی با بیان اینکه انقلاب ما نوآوری و مدیریت جدید بود، افزود: هر حرکت جدید در جهان یا توسط آمریکا یا شوروی انجام می‌شد لذا تنها انقلابی که متکی به مردم با اعتماد به رهبری و دارای پیام الهی بود انقلاب اسلامی ایران بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران پیام آزادگی را به کل دنیا مخابره کرد، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران به گوش مستضعفین دنیا رساند که هیچ ظلمی را تحمل نخواهد کرد و علیه ابرقدرت‌ها قیام کرده که این امر موجب توطئه‌افکنی دشمنان علیه ایران و آغاز جنگ تحمیلی شد.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه کشورمان در آن سال‌ها یک انقلاب نوپا بود که هنوز وابستگی‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی در آن احساس می‌شد، ادامه داد: اما در زمان پایان جنگ تحمیلی ما به کشوری تبدیل شده بودیم که با تکیه بر سرمایه اجتماعی و معنوی و وجود امام و رهبری همه دنیا را مبهوت خود کرده بود.

وی با بیان اینکه قدرت ایمان و اراده مردم در میدان عمل متجلی شد که عموم آنان را از سراسر کشور به سمت مناطق جنگی سرازیر کرد، گفت: در اولین سال‌های جنگ حتی یک تیر هم نمی‌توانستیم بسازیم اما تا پایان جنگ به سازنده مهم‌ترین تجهیزات نظامی تبدیل شدیم و جوانان ما بدون آموزش دیدن دوره‌های نظامی به عنوان فرمانده عملیات‌های خارق‌العاده‌ای عمل می‌کردند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تأکید بر اینکه هر کشوری برای اینکه بتواند هویت خود را زنده نگه دارد باید فرهنگ پرافتخار خود را با تکیه بر ارزش‌ها جاودانه کند، یادآور شد: ما غنی‌ترین فرهنگ تاریخ مقاومت دلیرانه و توأم با افتخار را در دوران دفاع مقدس داریم و این تنها در مجاهدت مردان نبود، بلکه زنان نیز پا به پای مردها در این عرصه ایستادگی کردند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دوران هشت ساله دفاع مقدس گنج بود و باید توسط ما استخراج شود، تأکید کرد: نسل امروز نیازمند بازنمایی درست ارزش‌ها و مولفه‌های دوران دفاع مقدس است که چگونه همه اقوام کشور با هر مذهب و گویشی برای دفاع از خاک و ناموس ایران قد علم کرده و ایستادگی کردند.

مجتهدزاده با بیان اینکه نباید اجازه داده شود که دفاع مقدس جناحی شود، اضافه کرد: دفاع مقدس متعلق به مردم ایران است و گنجی است که همه مردم درگیر آن بودند و با ایستادگی مردم در کشور رقم خورد.

وی با بیان اینکه در قانون مصوب شد که 20 درصد بودجه فرهنگی سازمان‌ها باید در جهت فعالیت‌های مربوط به نشر فرهنگ دفاع مقدس گنجانده شود، ادامه داد: این امر امکانات مالی را در این بخش تأمین خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس  و بنیاد شهید ناظر این امر در بخش گزارش‌گیری خواهند بود، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت دفاع مقدس برای کار فرهنگی استفاده شود لذا از این فرصتی که در اختیار ماست نهایت استفاده را کنیم تا در آخرت نزد خداوند و شهدای عزیزمان شرمنده نباشیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار