مسابقات کشوری قرآن بسیج در بخش بانوان برگزار می‌شود

رئیس دارالقرآن بسیج کشور با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن بسیج در بخش بانوان گفت: این رقابت‌ها برای اولین‌بار همزمان با رقابت‌های برادران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ - 01November 2017
مسابقات کشوری قرآن بسیج در بخش بانوان برگزار می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ مسابقات سراسری قرآن بسیج تاکنون 24 مرحله را پشت سر گذاشته و امسال وارد بیست و پنجمین دوره خود شده است.

با توجه به اینکه نام‌نویسی در مرحله مقدماتی بیست و پنجمین دوره از مسابقات سراسری آغاز شده است، گفت‌وگویی با رحیم قربانی رئیس دارالقرآن بسیج کشور انجام شده و از جزئیات برگزاری مسابقات جویا شده‌ایم.

قربانی درخصوص این رقابت‌ها گفت: مسابقات سراسری قرآن بسیج در راستای نشر و ترویج فرهنگ قرآن کریم در بین عموم مردم به ویژه عزیزان بسیجی و شناسایی و معرفی نخبگانِ قرآنیِ بسیج، از هفته دفاع مقدس مرحله مقدماتی خودش را شروع کرده که قرار است درسطح شهرستان‌ها یا نواحی بسیج انجام شود و برگزیدگان آنها به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند. همچنین مقرر است در آذرماه و هم‌زمان با هفته بسیج مرحله استانی برگزار و مرحله سراسری بهمن‌‌ماه برگزار خواهد شد.

وی از تحولاتی در مسابقات امسال خبر داد و گفت: سعی ما بر این است که یک رقابتِ سازنده در بین عزیزان بسیجی شکل بگیرد و همچنین برگزاری مسابقات در بسیج با سایر نهادها و سازمان‌ها تفاوت‌هایی هم داشته باشد و در این راستا این مسابقات، همه ساله ابتکارات و نوآوری‌هایی داشته است که الگویی برای سایر مسابقات است. حضور داورانِ هیأت منصفه، حضور وکلای قاریان، اینها مواردی است که برای سایر دستگاه‌ها و نهادها الگو شده است، همچنین امسال برای اولین بار در مسابقات قرآنی بسیج، رقابت‌ها به شکل تیمی یا گروهی برگزار خواهد شد.

مسئول دارالقرآن بسیج ادامه داد: در این دوره از مسابقات یک فرد قاری، حافظ یا ترتیل‌خوان قرآن به شکل انفرادی معرفی نخواهد شد بلکه برگزیدگان استانی به شکل تیمی و گروهی براساس آئین‌نامه جدیدی که تنظیم شده است در مرحله سراسری حضور پیدا می‌کنند. همچنین به دلیل اینکه اولین سالی است که مسابقات سراسری بسیج به شکل گروهی برگزار می‌شود در کنار این هم فقط در رشته قرائتِ تحقیق و حفظ کل قرآن مسابقات انفرادی را برگزار می‌کنیم که در این دو رشته عزیزان شرکت خواهند کرد و برگزیدگان معرفی خواهند شد.

وی درباره دیگر رشته‌های مسابقات سراسری قرآن بسیج گفت: سایر رشته‌ها شامل قرائت ترتیل، حفظ 20 جزء و حفظ 10 جزء قرآن است که در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار خواهد شد.

قربانی از برگزاری مسابقات قرآن خواهران برای اولین بار خبر داد و گفت: امسال برای اولین‌بار مسابقات خواهران به مسابقات سراسری بسیج اضافه شده است که همزمان با مسابقات برادران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تاپیش از این مسابقات قرآن خواهران توسط بسیج خواهران برگزار می‌شد که با توجه به وقفه‌هایی که داشت مقرر شد تا توسط دارالقرآن بسیج به همراه مسابقات برادران برگزار شود.

از هر استان 4 نفر در مسابقات گروهی شرکت می‌کنند و مجموعه نمرات آنها ملاک انتخاب آنهاست و هدایای آنها هم به شکل تیمی و گروهی اهداء خواهد شد که پیش‌بینی ما این است که ۵۵۰ نفر به مرحله کشوری مسابقات راه پیدا کنند.

مسئول دارالقرآن بسیج کشور درخصوص میزبان مرحله کشوری مسابقات قرآن بسیج گفت: چند استان برای برگزاری این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند از جمله؛ تهران، اصفهان، بوشهر و قم که از بین این استان‌ها با توجه به ظرفیت و نوعِ پیش‌بینیِ فعالیت‌های جدید و رویکرد جدیدی که به شکلِ گروهی است و با توجه به استعداد و ظرفیت‌هایی که استان‌ها دارند یک استان انتخاب خواهد شد.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها