از طریق مرز بیله سوار مغان؛

2100 زائر خارجی اربعین حسینی وارد کشور شدند

فرماندار بیله سوار مغان گفت: طی هفته جاری 2 ‌هزار و 100 نفر از زائرین کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان برای شرکت در راهپیمایی اربعین با عبور از مرز زمینی بیله سوار وارد کشور شدند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 7 هزار نفر برسد.
کد خبر: ۲۶۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ - 01November 2017

2100 زائر خارجی اربعین حسینی وارد کشور شدندبه گزارش دفاع پرس از اردبیل، «آرام حلیم» فرماندار بیله سوار مغان روز چهارشنبه 10 آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زائران خارجی که برای حضور در اربعین حسنی وارد ایران شده‌اند در موکب پایانه مرزی بیله سوار مورد استقبال قرار گرفته و پس از توقفی کوتاه عازم مرز مهران شدند تا رهسپار عتبات شوند.

فرماندار بیله سوار مغان عنوان کرد: در سال گذشته 2 هزار زائر خارجی از مرز بیله سوار به کربلا اعزام شده بودند.

وی گفت: توزیع بسته‌های مذهبی از جمله زیارت عاشورا، دعای توسل به زبان آذری، اهدای قرآن کریم به زائران و بسته‌های اقلام فرهنگی، پذیرایی نهار و شام در محل موکب، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در روستاهای شهرستان بیله سوار از جمله برنامه‌های ستاد مردمی استقبال از زائرین اربعین حسینی در شهرستان بیله سوار است.


وی در حاشیه بازدید از موکب زائران خارجی اربعین اضافه کرد: ورود زائران خارجی از جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان خوشبختانه فضای معنوی خوبی در شهرستان بیله سوار و استان اردبیل فراهم کرده و استقبال  ‌بی‌نظیر مردم بیله سوار، شمار زائران خارجی اربعین را افزایش داده است.

این مسئول با اشاره به اینکه هماهنگی اعضای ستاد اربعین بیله سوار قابل تقدیر است، افزود: از زائران خارجی اربعین، علاوه بر شهرستان بیله سوار، در اردبیل و استان‌های زنجان، همدان و لرستان در طول مسیر نیز استقبال می‌شود که این مهم در توسعه فرهنگ دینی و اسلامی ما تاثیرگذار است.

حلیم گفت: فضای دینی و مذهبی کشور ما با کشورهای همسایه تفاوت دارد و زائران خارجی با ورود به کشور ما، با این فضا ارتباط صمیمانه‌ای برقرار می‌کنند و حضور گسترده و میلیونی مسلمانان از اقصی نقاط دنیا به ویژه ایران در پیاده روی اربعین حسینی، موجب افزایش انسجام امت اسلامی شده است.

بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال استان اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و تنها گمرک استان اردبیل در این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار