بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 481/ سرهنگ حسینی درگفت‌وگو با دفاع پرس:

منازل شهدای شاخص استان قم به موزه تبدیل می‌شود

مدیر کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: منازل شهدای شاخص استان در دستور کار قرار دارد که به عنوان موزه شهید یا خانه شهید نام‌گذاری می‌شوند و در ایام هفته دفاع مقدس منزل شهیدان زین‌الدین به عنوان موزه، افتتاح شده و به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۲۶۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ - 03November 2017
منازل شهدای شاخص استان قم به موزه تبدیل می‌شودسرهنگ «احمد حسینی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: قم یک استان کم نظیر در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که در این حوزه از خودش به یادگار گذاشته و نقش‌آفرینی کرده به یکی از استان‌های پیشتاز تبدیل شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تصریح کرد: لشکر 17 اباعبدالله از جمله بزرگ‌ترین یگان‌های رزم و متشکل از رزمندگان پنج استان و مقام دوم شهادت کشور است که در راستای تحقق رسالت حفظ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس پیرامون موضوعاتی که به حوزه ترویج فرهنگ با عظمت دفاع مقدس است، فعالیت می کند.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم طبق ماموریت و مسئولیتی که نقش سیاست‌گذاری، هدایت و کنترل را برعهده می‌گیرد به لطف الهی موضوع ترویج حفظ ارزش‌های دفاع مقدس که مطالبه همگانی را وظیفه و مسئولیت خود قلمداد کرده است.

حسینی در خصوص برنامه‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: سالانه بیش از هزار یادواره برگزار می‌شود و بیش از 200 کتاب در موضوع دفاع مقدس توسط مجمع‌های گوناگون با موضوعات مختلف و تخصصی با دفاع مقدس منتشر می‌شود و البته در بخشی از آن، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به صورت مستقیم ورود پیدا می‌کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: برگزاری محافل ادبی با موضوعات تخصصی در حوزه دفاع مقدس، تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه، فارغ التحصیلی بالغ بر 25 هزار دانشجو برای اولین بار در رشته کارشناسی ادبیات پایداری و تفحص در امور شهدای گمنام نیز از جمله فعالیتهای صورت گرفته است.

وی بیان کرد: برای همه یادمان‌های سی و دو گانه استان قم هیات امنا شکل گرفته است و بیش از 80 درصد یادمان‌ها تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته اند. مابقی آن نیز در دست احداث است، یکی از ماموریت‌های بسیار مهم موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی که در تمامی استان‌ها موزه دفاع مقدس در حال احداث است.

حسینی تصریح کرد: استان قم به دلیل خاستگاه و جایگاه انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی بی نظیر روحانیت و مراجع گران‌قدر به دلیل اینکه این پروژه جزو مصوبات مقام معظم رهبری در سال 82 است به عنوان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطرح شد. این مولفه اساسی به این استان واگذار شد که این پروژه بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با همت و اراده جمعی استان تا پایان سال پروژه به سرانجام می‌رسد و سال آینده شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود. در حال حاضر پروژه در مراحل نصب تجهیزات و سیستم‌های سرمایش و گرمایش و در واقع کارهای درونی و فعالیت عمرانی است.

 حسینی افزود: موزه دفاع انقلاب اسلامی برای یک استان و سازمان و نهاد نیست، پروژه‌ای که در یک استان انجام می‌شود پروژه ملی است و تاثیرپذیری بین المللی دارد. در استان قم بیش از 110 کشور از اتباع گوناگون حضور دارند که برای کسب علوم اسلامی آمده اند لذا به شدت به دنبال حفظ یادمان ها و آثار فیزیکی دوران دفاع مقدس هستیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در پایان خاطر نشان کرد: امسال در نظر داریم منازل شهدای شاخص استان را به عنوان موزه شهید یا خانه شهید نام‌گذاری کرده و در ایام هفته دفاع مقدس منزل شهیدان زین الدین نیز به عنوان موزه  افتتاح شده و بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ ۱۱۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار