بیست‌ وسومین نمایشگاه مطبوعات- 528/ خان‌محمدی مطرح کرد؛

فعالیت های شهرداری تهران جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

فرماندار شمیرانات گفت: شهرستان شمیران جمعیت بسیاری را در طول سال با عنوان گردشگر جذب می‌کند که هم قطب فرهنگی، هم قطب مذهبی و هم قطب گردشگری است.
کد خبر: ۲۶۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ - 03November 2017
فعالیت های شهرداری تهران جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت«عزت‌الله خان‌محمدی» فرماندار شهرستان شمیرانات با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دفاع پرس با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان شمیرانات اظهار داشت: حوزه فرهنگ حوزه عام و کاربردی است و برنامه‌های فرهنگی باید مطابق با سیاست‌های کلی نظام که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ می شود، اجرایی شود.

خان‌محمدی با بیان ساختار ویژه شهرستان شمیرانات، تصریح کرد: این شهرستان جمعیت بسیاری را در طول سال با عنوان گردشگر جذب می‌کند که هم قطب فرهنگی، هم قطب مذهبی و هم قطب گردشگری است.

وی ضمن بیان برخی اقدامات خود در زمینه تقویت کانون های فرهنگی ادامه داد: شهرداری های چهار گانه منطقه یک، هم لواسان، هم فشم و شمشک، همیشه سعی می‌کنند بودجه مناسبی را در حوزه فرهنگ اختصاص دهند و تا جایی که بضاعت و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اجازه می دهد، از این رویکرد غافل نباشند.

فرماندار شهرستان شمیرانات خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم سال به سال بایستی این حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از سوی همه دستگاه ها حتی دستگاه هایی که کار عمرانی هم می‌کنند، نگاه و پیام و تعهد فرهنگی در کنار پروژه ها مورد توجه قرار گیرد.

خان‌محمدی با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شمیرانات تاکید کرد: شمیرانات حدود 5500 شهید و ایثارگر دارد و در دوران دفاع مقدس 20 هزار رزمنده به جبهه اعزام کرده است. هم اکنون هم 10 شهید مدافع حرم در شمیرانات به خاک سپرده شده است. همچنین تعدادی شهید گمنام در «امام‌زاده صالح (ع)»، ارتفاعات و بلندی‌هایی همچون «کهف» و «کلکچال» و همینطور «لواسانات» دفن شده اند.

وی در پایان گفت: این مراکز، هم زیارتی و هم کانونی برای برگزاری مراسمات شبهای قدر شده است که این موضوع نشان دهنده آن است که عکس شهدا جذابیت داشته و شهدا می توانند برای افرادی که می‌خواهند اجتماعی را شکل دهند، حلقه اتصال باشند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار