طلال عتریسی اعلام کرد؛

لزوم تمرکز رسانه‌ها بر خطرات توطئه های آمریکا در منطقه

رئیس مرکز منطقه‌ای و مطالعات سیاسی اجتماعی دانشگاه لبنان بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در پیشبرد اهداف مقاومت و لزوم تمرکز آنها بر خطرات توطئه‌های آمریکا در منطقه تاکید کرد.
کد خبر: ۲۶۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ - 04November 2017
لزوم تمرکز رسانه‌ها بر خطرات توطئه های آمریکا در منطقه
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، بیروت روز چهارشنبه شاهد دومین اجلاس بین‌المللی اتحاد علمای مقاومت در قصر یونسکو بود. این همایش با حضور بیش از 700 نفر از علما و نخبگان جهان اسلام از 80 کشور جهان برگزار شد.

طلال عتریسی درباره همایش بین المللی علمای حامی مقاومت، اظهار داشت: این همایش با هدف تاکید بر فرهنگ مقاومت و نقش بارز حزب الله در این زمینه برگزار شد. این همایش حاوی این پیام بود که علیرغم فشارهای آمریکا بر حزب الله، حمایت از مقاومت همچنان وجود دارد.

وی درباره تحریم حزب الله از سوی مجلس نمایندگان آمریکا و اهداف آن اظهار داشت: حزب الله در جریان نبرد با تروریست های تکفیری داعش دستاوردهای بسیاری در سوریه کسب کرد که این امر ناخرسندی دولت آمریکا را به همراه داشته است. از سوی دیگر آمریکا با هجمه های خود به حزب الله و ایران، افکار عمومی را از مشکلات داخلی آمریکا منحرف می کند.

عتریسی در خصوص پیامدهای تحریم حزب الله از سوی آمریکا گفت: در موضوع انتخابات و مسائل سیاسی، تحریم حزب الله هیچ تاثیری نخواهد داشت اما در بعد اقتصادی باید گفت که تحریم حزب الله تا حدی تاثیرگذار است، به عنوان مثال این تحریم ها بر فعالیت موسسات و نهادهایی که از حزب الله حمایت می کنند یا با موسسات بهداشتی و تربیتی همکاری می کنند، تاثیر خواهد گذاشت. این تحریم ها بر خود حزب الله تاثیری نخواهد داشت بلکه تنها بار روانی دارد و هدف از آن ایجاد فضای تهدید از سوی واشنگتن است مبنی بر اینکه آمریکا در حالت جنگ با ایران و حزب الله است.

وی در رابطه با راههای حمایت از مقاومت در شرایط فعلی اعلام کرد: من بر این باورم که رسانه واقعا مهم است زیرا تلاش برای آسیب زدن به چهره مقاومت و بدنام کردن آن در رسانه ها صورت می گیرد. به نظر من باید در رسانه ها بر خطرات توطئه های آمریکا در برهم زدن منطقه و ایجاد جنگ های داخلی متمرکز بود. از سوی دیگر باید شبکه ارتباطی با پژوهشگران و نخبگان در جهان اسلام را گسترش داد.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار