مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران عنوان کرد؛

هزینه 100 میلیونی برای خرید تجهیزات بیمارستانی از محل موقوفات مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در هفته وقف حدود یک‌میلیارد 700 میلیون تومان اجرای نیت می‌شود، گفت: 100 میلیون تومان برای خریداری تجهیزات بیمارستانی بیمارستان امام خمینی (ره) هزینه می‌شود.
کد خبر: ۲۶۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ - 07November 2017
70 درصد درآمد موقوفه های مازندران هزینه عزاداری اباعبدالله حسین(ع) استبه گزارش دفاع پرس از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت الاسلام «ابراهیم حیدری» مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در نشست توجیهی با مبلغان دهه آخر صفر با بیان اینکه در استان مازندران هزار و 361 امامزاده وجود دارد، اظهار داشت: در سراسر دنیا مازندران را به دریا، جنگل و تله کابین می‌شناسند که نشان‌دهنده عدم توجه مسئولان فرهنگی استان در حوزه معرفی امامزادگان و ظرفیت‌های دیگر است.

وی با تاکید بر اینکه امامزادگان باید به عنوان نماد استان معرفی شوند، گفت: مردم خطه مازندران نخستین افرادی بودند که شیعه را پذیرفتند و در اذان خود «اشهد ان علیا ولی‌الله» را اقامه کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه مردم مازندران باید به شیعه بودن خود افتخار کنند، افزود: بسیاری از بقاع متبرکه امامزادگان ما مخروبه هستند و وضعیت خوبی ندارند.

حیدری ادامه داد: در استان مازندران 70 درصد از درآمد موقوفه‌ها، هزینه عزاداری اباعبدالله حسین (ع) می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز برخی از افراد موقوفه‌خواری می‌کنند، گفت: در گذشته مردم وقف انجام می دادند ولی امروز برخی افراد حقوق موقوفات را پرداخت نمی‌کنند که از نظر شرعی با مشکل مواجه می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با توجه به اعزام 21 مبلغ روحانی، ادامه داد: مبلغین در این ایام به تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف مبادرت نمایند.

حیدری با بیان اینکه در هفته وقف حدود یک‌میلیارد 700 میلیون تومان اجرای نیت می‌شود، گفت: 100 میلیون تومان برای خریداری تجهیزات بیمارستانی بیمارستان امام خمینی (ره) هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها