مشاور وزیر ارشاد:

فرهنگ‌سازی با شعار امکان‌پذیر نیست

مشاور امور فرهنگی و دینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خلأ فرهنگی با تقلید از نویسندگان غربی پر نخواهد شد و نمی‌توان با شعار و سخنرانی به دنبال فرهنگ‌سازی در جامعه بود.
کد خبر: ۲۶۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ - 12November 2017
فرهنگ‌سازی با شعار امکان‌پذیر نیستبه گزارش دفاع پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام «حمیدرضا ارباب سلیمانی» مشاور امور فرهنگی و دینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان اردبیل اظهار داشت: مدیران اجرایی دستگاه‌های مختلف در کشور می‌بایست با تمام وجود برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در تلاش باشند، تا خلأهای فرهنگی موجود در جامعه با مشارکت همه‌جانبه مردم و مسوولان برطرف شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های سراسری کتاب فرصت مناسبی برای گفت‌وگو در عرصه فرهنگ، معرفی نویسندگان و چهره‌های ممتاز و ترویج مطالعه فراهم می‌کند و برای تحقق این موضوع، یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری نمایشگاه‌های سراسری در استان‌های مختلف کشور است.

مشاور امور فرهنگی و دینی وزیر ارشاد اسلامی بر ضرورت آگاهی جهان اسلام برای مقابله با توطئه‌های فرهنگی و جنگ نرم دشمنان تأکید کرد و ادامه داد: استکبار جهانی در تلاش برای سلطه‌پذیری کشورهای جهان سوم بوده و هر روز با نقشه‌های مختلف برای دستیابی به توطئه‌های شوم خود در تلاش است.

سلیمانی بیان کرد: کشورهای مستبد غربی با بهره‌گیری از قدرت نظامی، فرهنگی و اقتصادی به دنبال منزوی کردن کشورهای اسلامی بوده و ایستادگی در برابر هجمه‌های وسیع و دامنه‌دار دشمنان با اقتدار علمی یک وظیفه همگانی قلمداد می‌شود.

وی اقتدار علمی کشورهای غربی را عامل سلطه‌گری به جهان اسلام دانست و افزود: بسیاری از تولیدات علمی دانشگاه‌ها ترجمه آثار نویسندگان غربی است و با این رویه امکان جهش علمی و اقتدار همه‌جانبه کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

مشاور امور فرهنگی و دینی وزیر ارشاد اسلامی با انتقاد از رویه برخی از پژوهشگران و نویسندگان در تدوین و تنظیم کتاب‌های علمی و فرهنگی یادآور شد: نویسندگان، پژوهشگران، اساتید دانشگاهی و اهالی قلم به دنبال اقتباس از کتاب‌های ارزشمند و فاخر دیگر ملت‌ها باشند و این نباید به معنای تقلید کورکورانه باشد.

سلیمانی اضافه کرد: برای پیروزی در مقابل جنگ نابرابر دشمنان راهی جز اقتدار علمی نیست و این اقتدار جز در سایه ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه به دست نخواهد آمد.

وی زمان کودکی را بهترین مقطع سنی برای ترویج فرهنگ مطالعه معرفی کرد و افزود: رسیدن به قدرت بین‌المللی با شعار امکان پذیر نبوده و برای کسب رتبه‌های برتر در مسابقات علمی باید به دنبال علت‌یابی فاصله گرفتن جوانان از فرهنگ مطالعه با آسیب‌شناسی دقیق در جامعه باشیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار