سردار ملکی عنوان کرد؛

کمک 280 میلیون تومانی مازندرانی‌ها برای بازسازی سوسنگرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از کمک 280 میلیون تومانی مازندرانی‌ها برای بازسازی سوسنگرد خبر داد و گفت: مردم مازندران با ارسال این میزان کمک در مدت 16 ماه با 13 هزار نیروی کار سوسنگرد را ساختند که ارزش کنونی این کمک رقمی بیش از 100 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۲۶۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ - 15November 2017
کمک بیش از 280 میلیون تومانی مردم مازندران برای بازسازی سوسنگردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ظهر امروز در همایش «از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» که در سالن جهاد کشاورزی استان مازندران برگزار شد، ضمن تسلیت ایام 28 و 30 صفر و همچنین حادثه تأسف‌بار زمین لرزه کرمانشاه، اظهار داشت: دشمن بعثی از یه محور شمال غرب، منطقه ایلام و منطقه جنوب به ایران حمله کرد و از طریق سپاه سوم به خوزستان و سوسنگرد حمله کرد که از این طریق به اهواز دست یابد.

وی افزود: سوسنگرد کاملا سقوط نکرده بود و تنها بخشی از آن سقوط کرد که با دلاوری‌های مردان سلحشور بسیج، سپاه، ارتش، ستاد جنگ‌های نامنظم، عشایر و مردم خوزستان و با فرمان امام که باید سوسنگرد آزاد شود، حصر آن در 26 آبان 59 شکسته شد و این شهر با محوریت «ایمان» از دست بعثی‌ها و ضد انقلاب آزاد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از کمک 280 میلیون تومانی مازندرانی‌ها برای بازسازی سوسنگرد خبر داد و افزود: مردم مازندران با ارسال این میزان کمک در مدت 16 ماه با 13 هزار نیروی کار سوسنگرد را ساختند که ارزش کنونی این کمک رقمی بیش از 100 میلیارد تومان است.

سردار ملکی با اشاره به چاپ کتاب «بازسازی سوسنگرد چیزی مثل جنگ» اظهار کرد: بخشی از عملکرد مردم مازندران در این کتاب آمده است.

وی گفت: کتاب مذکور در همایش «از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» که سال 94 در شهر بابل برگزار شده بود، رونمایی شد.

وی همچنین از نامگذاری خیابانی به نام شهدای مازندران در شهر سوسنگرد خبر داد و گفت: باعث افتخار است که در شهرستان ساری خیابانی به نام شهدای سوسنگرد نامگذاری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش انتقال فرهنگ مقاومت در بحث آزادسازی و بازسازی سوسنگرد به نسل‌های بعدی است که نقش رسانه در این امر بسیار حائز اهمیت است.

وی با اعلام اینکه مازندران در شروع جنگ تا آزادسازی و تثبیت سوسنگرد 32 شهید تقدیم کرده است و تا آخر جنگ در کل جبهه سوسنگرد 73 شهید داد، یادآور شد: در کنار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و رزمندگانی که در آزادسازی سوسنگرد نقش‌آفرین بودند، آیت‌الله جباری در بهشهر و آیت‌الله روحانی در بابل و ائمه جمعه در شهرهای مجتلف و مهندس مجدآرا و همه مردم در جمع‌آوری کمک‌های مردمی در بازسازی سوسنگرد زحمات ارزنده‌ای داشتند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه شهدای والامقامی همچون سردار شهید «حسین بهرامی ولشکلایی» نقش‌آفرینان در عملیات آزادسازی سوسنگرد بودند، خاطرنشان کرد: باید نقش‌آفرینی رزمندگان، شهدا، ایثارگران و تاثیرگذاران این آزادسازی به درستی به جامعه و نسل جدید معرفی شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها