سردار مهماندار خبر داد؛

ثبت مکانیزه تخلفات موتورسواران از اول آذر

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از ثبت تخلفات موتورسواران به صورت مکانیزه از اول آذرماه خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ - 20November 2017
ثبت مکانیزه تخلفات موتور سواران از اول آذرماه/ وجود 160 هزار موتور سیکلت در پارکینگ‌ها تهران
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدرضا مهماندار» رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه 3 میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند، اظهار داشت: از اول آذرماه تخلفات موتورسواران به صورت مکانیزه ثبت خواهد شد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه از زمانی که طرح زوج و فرد برای خودروها در تهران به اجرا درآمد بسیاری موتورسیکلت خریداری کردند،‌ گفت: امروز مهمترین اولویت پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برقراری نظم در بین موتورسواران تهرانی است.
 
رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برنامه‌های مختلفی برای برقراری نظم در بین موتورسیکلت سواران دارد که گام اول انجام کارهای فرهنگی،‌ اطلاع رسانی و آموزش است و در گام دوم با موتورسوارانی که از چراغ قرمز عبور کنند، سرعت بالا داشته باشند، از خط اضطراری عبور کنند و موتورسیکلت‌هایی که وارد تونل‌ها شوند برخورد قانونی خواهد شد.
 
سردار مهماندار با بیان اینکه جریمه تخلف موتورسواران با جریمه رانندگان خودرو هیچ تفاوتی ندارد، خاطرنشان کرد:‌ تخلف صورت گرفته توسط موتورسواران عکس گرفته و به درب منازل آن‌ها ارسال خواهد شد. همچنین مبلغ جریمه از طریق پیامک برای آن‌ها فرستاده می‌شود.
 
وی تصریح کرد: اکنون 160 هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ‌های تهران توقیف هستند. برخی صاحبان موتورسیکلت‌ها چون هزینه پارکینگ‌شان زیاد شده است از تحویل گرفتن وسیله نقلیه‌شان خودداری می‌کنند؛ لذا این موتورسیکلت‌ها پس از مدتی تحویل مراجع قضایی داده خواهد شد.
 
سردار مهماندار با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌ها باید دارای معاینه فنی و بیمه‌نامه شخص ثالث باشند،‌ تاکید کرد: در حال حاضر حدود 10 میلیون موتورسیکلت در کشور فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هستند. در آینده نزدیک نداشتن بیمه‌نامه و معاینه فنی موتورسیکلت‌‌ها نیز تخلف محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار