برگزاری نشست تخصصی پژوهشگران و پیشکسوتان دفاع مقدس اردبیل

نشست تخصصی پژوهشگران و پیشکسوتان دفاع مقدس اردبیل در خصوص نحوه تدوین دانشنامه برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ - 21November 2017

برگزاری نشست تخصصی پژوهشگران و پیشکسوتان دفاع مقدس اردبیلبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اردبیل، نشست تخصصی پژوهشگران و پیشکسوتان دفاع مقدس اردبیل در خصوص نحوه تدوین دانشنامه، تاریخ دفاع مقدس و سوژه‌یابی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان صبح امروز در ساختمان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل برگزار شد.

در این نشست، «علی واحد» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه کار تدوین دانشنامه دفاع مقدس، تاریخ دفاع مقدس و سوژه‌یابی و محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با دقت و بی وقفه به پیش می رود، اظهار داشت: پرداختن به نهضت تاریخ شفاهی و تدوین کتب مختلف از سوژه‌های ناب و بکر از دیگر اولویت‌های کاری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان است.

واحد با تأکید بر اینکه هیچ وقت دقت را فدای سرعت و کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد، افزود: در همه حال سعی داریم کارها و فعالیت‌هایمان خروجی مثبت و ماندگاری داشته باشد تا به اهداف عالیه بنیاد نزدیک و نزدیک‌تر شویم.

در ادامه این نشست، سردار «مصطفی اکبری» از فرماندهان و جانبازان دفاع مقدس استان با بیان اینکه باید هم‌افزایی اطلاعات و نیز حتی سلیقه‌ها در تدوین دائرةالمعارف و دیگر پروژه های بزرگ فرهنگی در دستور کار قرار گیرد، گفت: مداخل و مطالب جمع‌آوری شده باید از منظر محتوایی و نگارشی چندین بار مورد بازبینی قرار گیرند تا خطاهای احتمالی به کمترین میزان موجود برسد.

سردار اکبری با این تذکر که آیندگان هم در مورد نحوه رزم و هم نحوه انعکاس فرهنگ اصیل و عاشورایی رزم ما به نسل‌های بعد قضاوت خواهند کرد از محققان و پیشکسوتان دفاع مقدس خواست نسبت به ادای تکلیف و دین شرعی خود در قبال حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچون روزهای دفاع مقدس، کار جهادی انجام دهند.

در این جلسه تعدادی از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و نویسندگان و محققین حوزه دفاع مقدس استان به بیان راه کارهای موجود در تدوین دانشنامه دفاع مقدس، تاریخ دفاع مقدس و سوژه‌یابی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان پرداختند و در مورد موضوعات مربوطه بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها