امام جمعه خرم‌آباد:

خلافت داعش از بین رفته اما تفکر آن هنوز ادامه دارد

حجت الاسلام «سید احمد میرعمادی» گفت: درست است که خلافت داعش از بین رفته است، اما باید بدانیم تفکر داعش هنوز وجود دارد و این خطر همچنان باقی است، لذا با حضور و هوشیاری در صحنه باید مواظب این‌گونه تفکرات باشیم.
کد خبر: ۲۶۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶ - 24November 2017
خلافت داعش از بین رفته اما تفکر آن هنوز ادامه دارد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد‏، حجت‌الاسلام «سید احمد میرعمادی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم آباد، با گرامی‌داشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار داشت: این سازمان به‌فرمان امام خمینی(ره) در تاریخ پنجم آذرماه تشکیل شد که این فرمان، نشان از درایت دوراندیشی و هوشیاری امام راحل در جهت خنثی کردن توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی بوده است.

میرعمادی با بیان اینکه بسیج دارای نیروهای مخلص انقلابی ولایت‌مدار مؤمن و ایثارگر است، افزود: بسیج در تمام صحنه‌ها از انقلاب اسلامی در برابر دشمنان داخلی و خارجی محافظت کرده است.

وی با بیان اینکه بسیج در چهار دهه انقلاب، چهار مسئولیت سنگین را بر عهده داشته است، خاطرنشان کرد: بسیج کارنامه درخشانی دارد و امروز پس از گذشت 40 سال که از عمر با برکت بسیج سپری می‌شود، می‌توان گفت به مرحله کمال رسیده است.

امام‌ جمعه خرم‌آباد یکی از مسئولیت‌های سنگین بسیج را حضور در 8 سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: بسیج در زمان جنگ، فرهنگ اخلاص، از خودگذشتگی، شهادت و ولایت‌مداری را نهادینه کرد و آثار و برکات ویژه به‌جای گذاشت.

میرعمادی با بیان اینکه بسیج در دهه 70 اقدامات سازندگی و جهادی را نهادینه کرد، تصریح کرد: این بسیج بود که در دهه 80 به مقابله با جنگ نرم پرداخت و فتنه‌های داخلی را نیز خنثی کرد.

وی با بیان اینکه در دهه 90 بسیج فرهنگ مقاومت و دفاع از منطقه را نهادینه کرد، اظهار داشت: اگر امروزه در عراق نیروهای حشدالشعبی و در سوریه نیروهای مردمی و در یمن نیروهای انصار الله از تمامیت ارضی کشورشان دفاع می‌کنند، حاصل القای فرهنگ و تفکر بسیج به آن‌ها بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: تلاش امروزه ما حاکم کردن فرهنگ و تفکر بسیج در جامعه است، چرا که اگر این فرهنگ همیشه وجود داشته باشد راهگشای مسائل و مشکلات کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام میرعمادی به نابودی داعش اشاره کرد و افزود: حدود 6 سال قبل، آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود با هدف تجزیه کشورهای اسلامی داعش را به وجود آوردند که جبهه مقاومت را شکست دهند و در نظام جمهوری اسلامی بی‌ثباتی را حاکم کنند.

وی با بیان اینکه داعش با طراحی‌های آمریکای جنایت‌کار و حمایت‌های مالی عربستان با بهره‌گیری از پشتیبانی اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی توانستند بخش عظیمی از سوریه و عراق را اشغال کنند، خاطرنشان کرد: این گروه تکفیری تروریستی در این کشورها دست به جنایت‌های بزرگی زدند و زخم عمیقی بر امت اسلامی وارد کردند.

امام‌ جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه رهبری و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری یکی از اصلی‌ترین عوامل شکست داعش بود، تصریح کرد: آیت‌الله سیستانی در کشور عراق، هدایت مرجعیت شیعه، دستور تشکیل حشدالشعبی و پشتیبانی نیروهای مردمی، یکی دیگر از عوامل شکست این گروه تکفیری تروریستی شد.

میرعمادی افزود: یکی دیگر از عوامل مهم شکست داعش، حضور سردار سلیمانی و طراحی عملیات‌های گوناگون بوده است که شهرهای به تصرف درآمده داعش با طراحی‌های سردار سلیمانی آزادسازی شدند.

وی عنوان کرد: درست است که خلافت داعش از بین رفته اما باید بدانیم تفکر داعش هنوز وجود دارد و این خطر همچنان باقی است لذا با حضور و هوشیاری در صحنه باید مواظب این‌گونه تفکرات باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان کرد: با شکست داعش، امروزه آمریکا دچار خفت و خواری شده است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار