وصیت‌نامه شهید عباس تیماجی/ فرزندان نیکو و متعهد آخرت پدر و مادر را تضمین می‌کنند

شهید تیماجی در وصیت‌نامه خود آورده است: همسرم در تربیت فرزندان‌مان نهایت دقت را بنمایی به خاطر این‌که پدر ندارند خدای ناخواسته با محبت بیش از حد آن‌ها را خودسر و بدون تعهد تربیت نکنید و همان‌طوری‌که خود می‌دانی فرزندان نیکو و متعهد آخرت پدر و مادر را تضمین می‌کنند.
کد خبر: ۲۶۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ - 27November 2017
وصیت‌نامه شهید عباس تیماجی/ فرزندان نیکو و متعهد آخرت پدر و مادر را تضمین می‌کنند
به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «عباس تیماجی» یکم شهریور 1335 در تهران متولد شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه شد و سرانجام 25 مرداد 1364 در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با درود به روان پاک کلیه شهدای انقلاب اسلامی که با ایثار خون خود تداوم و بقای انقلاب اسلامی را تضمین کردند انقلابی که حسین ابن علی علیه السلام در 14 قرن پیش با ایثار خون خود و عزیزترین یارانش به بشریت چگونه زیستن و چگونه مردن را آموخت و در زمان ما امام امت خمینی کبیر این قلب تپنده مسلمین و مستضعفین جهان پرچمدار این حرکت و امت که فقط برای احیا دین تو و حاکمیت قرآن در راه تو نثار کردند ما را جز این امت بپذیر و توفیق جانفشانی و شهادت در راهت را نصیبمان گردان تا شاید در این رهگذر مقداری از بار گناهانمان کم شود و دین خود را به اسلام و قرآن ادا کرده باشیم.

و تو ای همسر خوب و مهربانم در این روزهای آخر که تا عملیات زمان زیادی باقی نمانده خواستم یک‌بار دیگر با تو سخنی بگویم با تو که مشوق من در این راه مقدس بودی و من بسیار خود را به شما مدیون می‌دانم ان‌شاءالله خداوند این زحمات بزرگی که شما در این راه متحمل شدید و بعد از این متحمل می‌شوید از شما گرداند.

لازم دیدم در این وصیت‌نامه چند مسئله را به شما متذکر شوم که البته خوب می‌دانم که شما خیلی بیش از من به این مسائل اهمیت می‌دهید و من این‌ها را از شما آموختم اول آن‌که بعد از من صبر و بردباری را توشه خود کنی و خدای را شکرگزار باشی که مرگ حق است و همه ما رفتنی هستیم پس چه بهتر که آنچنان زندگی کنیم و آنچنان بمیریم که رضای خدای را شامل شود و مانند گذشته با رفتار و برخورد خود نمونه یک زن نمونه مسلمان و متعهد باشید.

دوم این‌که در تربیت فرزندانمان نهایت دقت را بنمایی به خاطر این‌که پدر ندارند خدای ناخواسته با محبت بیش از حد آن‌ها را خودسر و بدون تعهد تربیت نکنید و همان‌طوری‌که خود می‌دانی فرزندان نیکو و متعهد آخرت پدر و مادر را تضمین می‌کنند. شما می‌توانید برای تربیت فرزندان‌مان از پدر و مادرم و یا پدر و مادر خودت کمک بگیری خداوند به آن‌ها هم اجر و پاداش عطا نماید به هر حال شما خود وکیل هستی آن‌گونه که صلاح می‌دانی در مورد تربیت آنان اقدام نمایی.
 
سوم آن‌که من از نظر نماز و روزه تا آن‌جا که به خاطر دارم بدهکار نیستم ولی مقدار سه هزار ریال بابت خمس و مبلغ 15 هزار ریال هم از مادرم گرفتم که آن‌را هم بپرداز، ما را از دعای خیر فراموش نکنی و از خداوند بخواه که ما را جزو شهدا قرار دهد. کارهایی را که گاهی اوقات انجام دادم موجبات ناراحتی شما را احیانا فراهم کردم به من ببخشی و مرا حلال کنی و می‌خواهم با هم پیمان ببندیم که در آن دنیا هر کدام از ما که نزد خدا آبرویی داشتیم دیگری را شفاعت نماییم و در آن دنیا در کنار هم باشیم ان‌شاءالله خداوند شما را جزو صابرین قرار دهد و توفیق دهد آن‌چنان فرزندانی تربیت کنی که در روز قیامت در مقابل پیامبر گرامی و ائمه اطهار رو سفید باشیم.

از طرف من به برادر شفیع آبادی سلام زیاد برسان و بگو من خیلی مایل بودم که با هم باشیم و از شما کسب معنویت کنم ولی شاید صلاح در این بود که این‌گونه در دنیا از هم جدا بودیم.

آنان که به خود عشق و صفا را دیدند

رفتند به جبهه کربلا را دیدند

دیدند سر خویش بدامان حسین

یعنی که جمال کبریا را دیدند

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

  64/5/4
 
عباس تیماجی»

انتهای پیام/ 111
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار