چنارانی:

ایران از تمامی مظلومین جهان حمایت می‌کند

نماینده مجلس شورای اسلامی با ابزار تاسف از اینکه برخی افراد «مدافعان حرم» را مدافعان اسد می‌نامند، گفت: ایران اولین کشوری است که دست یاری به سوی مظلومین دراز می‌کند.
کد خبر: ۲۶۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ - 26November 2017
متاسفیم برخی مدافعان حرم را مدافعان اسد می‌خوانند/ ایران دست حمایت به هر مظلومی دراز می‏‌کند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست هم‌اندیشی نقش زنان در تشکیل تمدن نوین اسلامی با حضور همسران شهدا و صاحبنظرانی از کشورهای عراق، لبنان، یمن، پاکستان و افعانستان پیش از ظهر امروز (یکشنبه پنجم آذرماه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

هاجر چنارانی نماینده مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید در این مراسم اظهار داشت: در سرزمینی زندگی می‌کنم که یاد گرفته‌ام فرهنگی که از پدرانم به ارث بردم را به نسل بعد منتقل کنم. امروز بر تمام مادران مسلمان و بر من به عنوان یک زن و مادر سه دختر و فرزند شهید فرض است که ببینیم وظیفه ما در قبال فرهنگ ایرانی اسلامی چیست.

وی افزود: من به عنوان یک زن که در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کند، تلاش کردم در قانون‌هایی که باید برای زنان جمهوری اسلامی نوشته شود، تاثیرگذار باشم.

چنارانی با اشاره به نقش زنان در دوره های مختلف کشور بیان کرد: پدرم 74 ماه در جبهه ها حضور داشت و با این حضور توانست حماسه آفرینی کند؛ اما واقعیت آن است که اگر زحمات مادرم نبود، پدر من با خیال راحت نمی‌توانست از وطن خودش دفاع کند.

چنارانی حضور در این نشست را کمترین وظیفه خود دانست و گفت: تمام هشت سال دفاع مقدسِ ما متعلق به همسرانی است که شوهران خود را به جبهه فرستادند و متعلق به مادرانی است که فرزندانی تربیت کردند تا در میدان‌های رزم حضور پیدا کنند. اگر امروز رزمندگان ما در میدان‌های نبرد حماسه می آفرینند به پشتوانه حمایت‌های زنان ما است.

وی با ابراز تاسف از برخی صحبت‌هایی که در خصوص مدافعان حرم بیان می‌شود، تصریح کرد: متاسفیم که برخی افراد شهدای مدافع حرم را به نام شهدای مدافع اسد می‌خوانند. امروز خط فکری انقلاب اسلامی محدود به مرزهای ایران نمی‌شود. خط فکری ما ماورای خط خاورمیانه است و باید بگوییم در هر کجا، به هر مظلومی که ظلم شود، اولین کشوری که دست حمایت به سوی او دراز کند، جمهوری اسلامی است؛ چرا که ما تربیت یافته مکتب حضرت زهرا (س) و مولا علی (ع) هستیم.

چنارانی با تاکید بر لزوم یافتن راهکار مناسب برای ترویج فرهنگ شهادت در کشور گفت: حلقه مفقوده را باید پیدا کرد. اگر جایی کوتاهی شده است و قانونی به غلط نوشته شده است، باید اصلاح شود و زنان این قدرت را دارند. اعتقاد داریم باید در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی حضور داشته باشیم.

بنا بر این گزارش، همسران شهیدان «مصطفی بدرالدین» و «ابوعیسی» از فرماندهان حزب الله لبنان، همسر «شهید ابوحامد» فرمانده لشکر فاطمیون افغانستان، خانواده «شهید رحیمی» از شهدای ایرانی به شهادت رسیده در پاکستان، دختر «شهید علوش» از شهدای حشد الشعبی عراق و همسران «شهیدان تقوی فر و سیاح طاهری» از شهدای مدافع حرم ایرانی در این مراسم حضور داشتند. 
 
انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار