علی جعفری:

«زمستان 66»؛ درام نخستین موشکی که به تهران اصابت کرد/شرایط دریافت سالن‌های دولتی و خصوصی در تهران سخت است

کارگردان نمایش «زمستان 66» گفت: این نمایش قصه زندگی خانواده ای است که دچار اختلافاتی شده و در همین حین نخستین موشک به تهران اصابت می‌کند و اتفاقاتی برای آنها رخ می‌دهد.
کد خبر: ۲۶۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ - 29November 2017
«زمستان 66»؛ درام نخستین موشکی که به تهران اصابت کرد/شرایط دریافت سالن‌های دولتی و خصوصی در تهران سخت است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، علی جعفری کارگردان نمایش جدید «زمستان 66» که به تازگی قرار است در نیاوران به اجرا برسد، در گفت‌وگویی اظهار داشت: این نمایش به نویسندگی محمد یعقوبی قرار است از ابتدای دی تا پایان دی ماه در مجموعه فرهنگسرای نیاوران، سالن گوشه به اجرا دربیاید.

وی با اشاره به اینکه بازبینی و تمرینات نهایی کار باقی مانده گفت: ما از اوایل مهر ماه تمرین کار را شروع کردیم و در نهایت تا دی ماه به اجرا خواهیم رسید.

جعفری درباره محتوای نمایش توضیح داد: قصه این نمایش باز می گردد به اولین موشک باران تهران در اسفند ماه سال 66، داستان خانواده‌ای که تازه اسباب کشی کرده و وارد خانه جدیدشان شده اند اما دچار اختلافات خانوادگی می‌شوند همین حین مصادف با اولین موشکی می‌شود که تهران را مورد اصابت قرار می‌دهد و اتفاقات دیگری که در جریان نمایش رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه این کار شش پرسوناژ دارد، گفت: معصوم احمدزاده، مریم کاظمی، ایمان عبادیان، خشایار شمشیرگران (دوبلور)، پریا طاهری و هیراد ترک زاده بازیگران این کار هستند که همه به استثنای شمشیرگران از بچه‌های گروه فنی زاده جوان هستیم و الان نزدیک به 5 تا 6 سال است که با هم کار می‌کنیم.

این کارگردان تئاتر درباره انتخاب سالن نمایش گفت: انتخاب سالن های دولتی و مجموعه تئاتر شهر ، سالن مولوی و انتظامی قدری مراحل اداری پیچیده ای دارد و سالن گرفتن دشوار است و تا مدت‌ها باید در نوبت ماند و سالن‌های خصوصی هم به دلیل اینکه کف فروش بالایی دارند، نیازمند اسپانسرهای قوی هستند یا باید از بازیگران قوی سینمایی برای فروش استفاده کنند تا اجاره هایشان تأمین شود.

جعفری علت انتخاب سالن نمایش در مجموعه نیاوران را نبود کف فروش و استفاده مخاطبان از فضای کاخ نیاوران به شمار آورد و گفت: هر یک مخاطبان ما به جز نمایش می‌توانند از فضای باز، گالری ها و فروشگاه‌های کتاب و نقاشی دیدن کنند و این برای مهمانان می‌تواند خیلی جذاب باشد البته درست است که این مجموعه در مرکز شهر قرار ندارد اما با توجه به مترو تجریش و ایستگاه نوبنیاد دسترسی آسان تر می شود.

جعفری می گوید که ساعت اجرای نمایش 30/19 از ابتدای دی ماه، جمعه تا پایان دی است که اگر استقبال از کار خوب باشد امکان تمدید هم وجود دارد.

وی درباره فروش بلیت نیز گفت: احتمال زیاد سایت تیوال با ما همکاری خواهد کرد که پس از بازبینی نهایی هفته بعد و دریافت مجوز می‌توانیم سایت را باز کنیم.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها