عملیات فتح الفتوح مقدمه پیروزی‌های بعدی در جنگ تحمیلی

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان عملیات ظفرمند طریق القدس معروف به فتح الفتوح را مقدمه پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.
کد خبر: ۲۶۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰ - 29November 2017
عملیات فتح الفتوح مقدمه پیروزی های بعدی در جنگ تحمیلیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در آئین سی و ششمین سالروز آزادسازی بستان در بلوار شهید باکری در جمع مردم این شهر اظهار داشت: رزمندگان اسلام در این عملیات کاملا موفق با تکیه قدرت ایمان و در سایه وحدت نیروهای مسلح ضربه مهلکی به ماشین جنگی ارتش بعثی عراق وارد کردند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با به دست گرفتن ابتکار عمل در جنگ و تحمیل اراده خود بر دشمن تا بن دندان مسلح بعثی، سیلی محکمی به صدام زدند بیان داشت: آزادسازی شهر مرزی بستان و 70 روستای این منطقه در عملیات طریق القدس، معادلات جنگ را به نفع رزمندگان اسلام تغییر داد.

سردار شاهوارپور با تجلیل از شهدای والامقام عملیات آزادسازی بستان از حضور نیروهای رزمنده بومی منطقه در این عملیات بزرگ تقدیر نمود.

در این آئین محمد مختاری، جانشین فرماندهی قرارگاه جنوب ارتش اظهار کرد: در عملیات طریق القدس و آزاد سازی بستان یک ضربه مهلک به پیکر ارتش بعثی عراق وارد آمد و پس از این عملیات بود که ارتش بعثی نتوانست مقابل هجوم برق آسای رزمندگان اسلام مقاومت کند.

وی ضمن تجدید میثاق با آرمان های والای امام راحل و بیعت مجدد با فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آمادگی کامل نیروهای مسلح را برای حراست و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی و مقابله با توطئه های استکبار جهانی اعلام کرد.

در این مراسم، چند یگان نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و عشایر غیور منطقه از مقابل جایگاه و کلام الله مجید رژه رفتند.

در عملیات طریق القدس که در 8 آذرماه 1360 در منطقه عمومی دشت آزادگان اجرا شد علاوه بر به غنیمت گرفتن یکصد دستگاه تانک و انهدام 170 تانک و نفربر بیش از یک هزار و 300 نفر از نیروهای فریب خورده رژیم بعث عراق به اسارت رزمندگان توانمند اسلام درآمدند.

بخشدار بستان همچنین ضمن تجلیل از شهدای والامقام عملیات ظفرمند طریق القدس و مدافعین حرم ، میهمان نوازی مردم بستان را به بیش از 400 هزار نفر از زائران اربعین حسینی بسیار ارزشمند دانست و ابراز اظهار امیدواری کرد که این میهمان نوازی در سال آینده بهتر و بیش‌تر شود.

منبع: صدا و سیما
نظر شما
پربیننده ها