یک کارشناس دینی تاکید کرد:

گروه‌هایی که در طرح صالحین به نام شهدا فعالیت می‌کنند، موفق‌ترند

با بررسی حلقه‌ها و گروه‌های تربیتی که در قالب طرح صالحین در مساجد مشغول فعالیت هستند، متوجه شدیم بعضی گروه‌ها موفق‌ترند و این موضوع در مورد گروه‌هایی صدق می‌کرد که با نام شهدا فعالیت کرده و ارتباط بیشتری با این مباحث دارند.
کد خبر: ۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱ - 03September 2013

گروه‌هایی که در طرح صالحین به نام شهدا فعالیت می‌کنند، موفق‌ترند

حجت الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی، مدرس مدرسه علمیه حقانی قم، در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، با بیان اینکه فرهنگ شیعه پویا و زنده است، گفت: در این مذهب، شهادت نماد مهمی است، چون شیعه پیرو اباعبدالله بوده و با تاسی از او در راه دین به جهاد برمیخیزد.

وی بیان کرد: جوانی که میخواهد ارتباط فکری با مذهب شیعه ایجاد کند باید از طریق ارتباط با نخبگان به این موضوع اهتمام بورزد؛ شهدا نیز نخبگان، ایثارگران و فداکاران جامعه هستند، لذا جوانان به واسطه آشنایی با شهدا میآموزند که روحیه نشاط جوانی را با ایثارگری و فداکاری پیوند بزنند.

حریزاوی با بیان اینکه تشییع شهدا را نیز از 2 دیدگاه میتوان بررسی کرد، گفت: یک موضوع مربوط به اصل تشییع جنازه و دیگری مربوط به تشییع شهدا است.

وی ادامه داد: تشییع جنازه اعم از اینکه شهید یا غیر شهید باشد، باعث یادآوری مرگ و معاد میشود که یاد معاد بیشترین بازدارندگی را از گناه و ایجاد تقوی و معنویت دارد. تعداد زیادی از آیات قرآن نیز به طور مستقیم و غیرمستقیم به معاد اشاره میکنند.

این کارشناس دینی، اظهار کرد: در دین اسلام تاکید بسیاری بر تشییع جنازه مسلمین توسط مردم شده است؛ راه رفتن پشت سر جنازه مومن نیز به دلیل آثار تربیتی یاد مرگ، ثواب فراوانی دارد.

مدرس مدرسه علمیه حقانی قم بیان کرد: موضوع دیگر مربوط به تشییع شهدا است. شهید فردی است که حاضر شده برای بقای دین اسلام جان خود را تقدیم کند و شهدا نماد ایثار، دینپذیری و دینمداری هستند.

وی خاطرنشان کرد: آثار تشییع شهدا گستردهتر از تشییع افراد معمولی است و در شرایط فعلی جامعه و هر زمان دیگر، تشییع شهدا باعث حفظ جامعه و یادآوری ارزشهای اسلامی میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار