وصیت‌نامه شهید غلام‌رضا سگیر/ خواهرم! حجاب تو کوبنده‌تر از خون من است

شهید سگیر در وصیت‌نامه خود آورده است: «خواهرم! حجاب تو کوبنده‌تر از خون من است. از شما مى‌خواهم حجاب را رعایت کنید و امر به معروف و نهى از منکر را حتما عمل کنید.»
کد خبر: ۲۷۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ - 18December 2017

وصیت‌نامه شهید غلام‌رضا سگیر/ خواهرم حجاب تو کوبنده‌تر از خون من استبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «غلام‌رضا سگیر» سال 1344 در دزفول چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام 23 اسفند 1363 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

آنان از لطف پروردگار خویش به راه راستند و آن‌ها به حقیقت خود رستگاران عالمند. (قرآن کریم)

حمد و سپاس فراوان خداوند سبحان را که آفریننده تمام کائنات است و زبان از گویاى حمدش عاجز است و عقل از حمد کنهش ناتوان.

با عرض سلام به پیشگاه با عظمت آقا امام زمان (عج) و نایب برحقش امام خمینى و با سلام به خانواده شهداء و امت شهیدپرور، سخنان خود را با این سواد کم آغاز مى‌کنم.

اینجانب غلام‌رضا سگیر فرزند حسین با قبول داشتن دین مبین اسلام و مذهب شیعه دوازده امامى که اولى آن امام على (ع) و آخرین آن امام زمان (عج) است معتقد مى‌باشم و من خودم با فهمى که از قرآن سرچشمه مى‌گیرد به جنگ با دشمن رفته‌ام، چند سخن را به عنوان وصیت به خانواده و دوستان و ملت شهید پرور دارم و از خانواده خود مى‌خواهم که هرگز لب به شکایت به درگاه خداوند نگشایند و صبر را پیشه خودتان قرار دهید.

امام حسین (ع) در روز وداع با خانواده‌اش مى‌فرماید اگر مى‌خواهید در مقام و عظمت شما خللى وارد نشود هیچ‌گاه زبان به شکایت نگشایید و آن چه را که از قدر و منزلت الهى شما مى‌کاهد بر زبان نیاورید و از پدرم مى‌خواهم که صبر را پیشه خود قرار دهد که انسان در هر حال و زمانى در حال امتحان است و مواظب باش که خداوند انسان را با همه چیز امتحان مى‌کند بعضى‌ها را با دادن مال و ثروت و بعضى را با مصیبت‌هاى زیاد امتحان مى‌کند، مادرم را با صبر بیشتر و خواهران و برادران را خوب تربیت کن تا آن‌ها ادامه دهندگان من و یارانم باشند.

از اقوام خود مى‌خواهم که بیشتر به اسلام بپیوندند و جلوى فرزندان خود را که براى جبهه دل‌هایشان شور مى‌زند، نگیرند و بیشتر به خانواده من سرکشى کنند. سخنى نیز با برادران رزمنده دارم و آن، این که قدر همدیگر را در هر زمانى بدانند که بعدها مایه پشیمانى نباشید و تا پیروزى نهایى از پاى ننشینند چرا که حضرت على (ع) در محراب عبادت شهید شد و مبادا در حال بى‌تفاوتى بمیرید که على‌اکبر حسین در راه حسین (ع) و با هدف شهید شد. پیامى که براى کسانى که از این انقلاب و این دنیا بویى نبرده و زندگى را در خوردن و خوابیدن مى‌دانند این است که کمى در خلوت با خود فکر کنید خداوند انسان را براى چه آفریده و چرا پیامبر را برگزید و قرآن را به او نازل کرد و چرا امام امت این انقلاب را شروع کرد و چرا این جنگ را بر ما تحمیل کردند یک لحظه در این موردها فکر کنید.

پیامى که براى برادران بسیج دارم این است، مسجدها را پر کنید و سعى کنید کسانى را که منحرف شده‌اند به مسجد بیاورید و اگر از آن‌ها کناره‌گیرى کنید آن‌ها بیشتر منحرف مى‌شوند. بیشتر به مسجد و نماز جمعه اهمیت دهید که منافقان همیشه به مسجدها و نمازهاى جمعه نگاه مى‌کنند، به حرف‌ها و پیام‌هاى امام امت خوب گوش دهید و به آن‌ها عمل کنید که تمام این پیام‌ها از قرآن سرچشمه مى‌گیرد. جبهه را در راس کارهاى خود قرار دهید و به خانواده‌هاى شهدا بیشتر سرکشى کنید. از برادرانم مى‌خواهم که به جلسه قرائت قرآن بروند و قرآن و مسائل دین را خوب یاد بگیرند و به آن‌ها عمل کنند.

خواهرم حجاب تو کوبنده‌تر از خون من است از شما مى‌خواهم حجاب را رعایت کنید و امر به معروف و نهى از منکر را حتما عمل کنید.

پدرم صبر پیشه کن و مانند کوه استوار باش و این را همیشه به یاد بیاور که من و همه فرزندان تو امانتى نزد تو هستند و تو باید آن‌ها را تحویل آن کس که آفریده بدهى و همچنین از همه خانواده و دوستان و اقوام مى‌خواهم براى من دعا کنند که خدا مرا ببخشد و اگر از من کار خلافى سر زده مرا ببخشید، امیدوارم با شهادتم بتوانم قدمى در راه تداوم انقلاب بردارم و با شهادتم گناهانى را که انجام داده‌ام پاک شود و امیدوارم خداوند مرا ببخشد، از تمام کسانى که من به آن‌ها بدهکارى دارم مى‌خواهم که به پدرم مراجعه و قرض خود را دریافت کنند. به امید پیروزى رزمندگان اسلام خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگه دار.

والسلام غلام‌رضا سگیر. اسفند 63 جزیره مجنون. خداحافظ»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار