مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

پیشرفت ۶۰ درصدی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان لرستان/ «روز لرستان» در تقویم جمهوری اسلامی ایران اضافه شود

سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» با تأکید بر ضرورت نام‌گذاری روزی به نام «روز لرستان» در تقویم جمهوری اسلامی ایران، گفت: استان لرستان با بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۱۵ هزار و ۵۰۰ جانباز و ۹۰۰ آزاده، نقش اساسی در دفاع مقدس ایفا کرده است و بیش از هزار و ۵۰۰ بار مورد اصابت موشک و بمب قرار گرفته، اما متأسفانه فاقد روز ملی است.
کد خبر: ۲۷۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ - 24December 2017

«روز لرستان» در تقویم جمهوری اسلامی ایران اضافه شود/ پیشرفت ۶۰ درصدی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان لرستانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، با تأکید بر ضرورت نام‌گذاری روزی به نام «روز لرستان» در تقویم جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: استان لرستان با بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۱۵ هزار و ۵۰۰ جانباز و ۹۰۰ آزاده، نقش اساسی در دفاع مقدس ایفا کرده است و بیش از هزار و ۵۰۰ بار مورد اصابت موشک و بمب قرار گرفته، اما متأسفانه فاقد روز ملی است.

وی به پیشرفت ۶۰ درصدی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان لرستان اشاره کرد و با تأکید بر لزوم تسریع ساخت این پروژه، افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان مبَیّن نقش این استان در دفاع مقدس است.

سرهنگ ناصرپور گفت: مباحث ساخت و بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان، محتوا‌سازی تاریخ شفاهی استان در دفاع مقدس و دانش‌نامه لرستان، مهم‌ترین مسائل پیش روی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان است.

وی دفاع مقدس را یک توطئه استکبار جهانی بر علیه نظام نوپای اسلامی در آن مقطع زمانی برشمرد و عنوان کرد: علت نام‌گذاری جنگ تحمیلی ما با عنوان دفاع مقدس، این بود که دفاع ما با الهام از قرآن، نهج‌البلاغه و مکتب عاشورا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با بیان این‌که مدیریت جهادی در تمام ارکان نظام تأثیرگذار است، افزود: ما امروز هم در جنگ هستیم، اما جنگ امروز ما پنهان و نادیدنی است.

وی با بیان این‌که جنگ نرم امروز، نبردی پنهان و نادیدنی است، گفت: مدیریت جهادی در تمام عرصه‌ها باید خود را نشان دهد و تجربه نشان می‌دهد که به غیر از روحیه مدیریت جهادی، سایر مدل‌های مدیریتی محکوم به شکست است.

در ادامه این نشست، «موسی خادمی» استاندار لرستان طی سخنانی با اشاره به فعال بودن مراکز فرهنگی دفاع مقدس در سایر استان های کشور، اظهار داشت: در استان لرستان نیز که نقش مؤثری در هشت سال دفاع مقدس داشته است، راه‌اندای این مرکز فرهنگی باید با هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی مختلف و در نظر گرفتن اعتبارات ملی صورت بگیرد.

وی بر لزوم تشکیل کمیته‌ای فرعی به ریاست اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در آن دستگاه‌های اجرایی مرتبطی همچون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید، بسیج، جهاد کشاورزی و شهرداری عضو هستند اشاره کرد و گفت: هر کدام از این دستگاه‌ها باید به فراخور نقشی که دارند بخشی از کار را برعهده بگیرند.

خاطرنشان می‌شود، در پایان این جلسه مصوب شد تا مسئولین از روند ساخت پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان لرستان بازدید کرده و کیمته‌ای نیز برای جمع‌آوری و مستندسازی اسناد دفاع مقدس در استان به کمک سایر نهاد‌ها تشکیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها