آیت‌الله نوری همدانی:

قدس متعلق به مسلمان‌هاست/ مردم جلوی تصمیم ترامپ ایستادند

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: قدس برای مسلمان‌هاست، ترامپ می‌خواست که این شهر را به صهیونیست‌ها بدهد، اما حرکت مردم جلوی عملی شدن این تصمیم رئیس جمهور آمریکا را گرفت.
کد خبر: ۲۷۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ - 23December 2017

قدس متعلق به مسلمان‌هاست/ مردم جلوی تصمیم ترامپ ایستادندبه گزارش گروه دفاع پرس از قم، آیت‌الله «حسین نوری‌همدانی» ظهر امروز در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی انتظامی با اشاره به ضرورت بحث در مورد انقلاب اسلامی اظهار کرد: باید بحث‌هایی در ابعاد مختلف انقلاب صورت بگیرد، خداوند بر اساس آنچه در دل انسان‌ها قرار دارد، سرنوشتشان را تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در کل جهان تحول به وجود آورد، باید تاریخ انقلاب مورد بررسی قرار بگیرد، شناخت انقلاب اسلامی از ابعاد مختلف، ضروری است، انقلاب ارکانی دارد، همچنین باید ثمرات این انقلاب را مورد توجه قرار بدهیم.

این مرجع تقلید افزود: شناخت آسیب‌های انقلاب اسلامی ضروری است و باید با شناخت این آسیب‌ها، جلویشان را بگیریم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به تمدن اسلامی اظهار کرد: این دین یک تمدن بزرگ را به وجود آورد، در دوره درخشش تمدن اسلامی کتابخانه‌های زیادی در کشورهای اسلامی وجود داشت، اصطلاحات علمی در علوم مختلف، عربی است و علوم مختلف از کشورهای اسلامی به جهان غرب انتقال پیدا کرد.

وی ادامه داد: علما و دانشمندان در رشته‌های مختلف در زمان درخشش تمدن اسلامی، علوم گوناگون را به وجود آوردند، مطالعه تاریخ تمدن اسلامی اهمیت زیادی دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در طول تاریخ بین شیعه و سنی اختلاف زیادی وجود داشت و این اختلاف موجب می‌شد که دشمنان، شیعیان و اهل سنت را علیه یکدیگر تحریک کنند، البته ضروری است که فرهنگ اهل‌بیت (ع) را مورد توجه قرار دهیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به سیره ائمه معصومین (ع) در برخورد اهل سنت اظهار کرد: امامان معصوم به شیعیان توصیه کردند که به مساجد اهل سنت بروند و در نماز جماعت آنها شرکت کنند، البته در مجالس علمی و مناظره دلایل خودمان را در زمینه حقانیت تشیع مطرح می‌کنیم.

وی ادامه داد: پس از فتنه 88 به 22 استان سفر کردم، در این سفرها وحدت شیعیان و اهل سنت را در استان‌های مختلف دیدیم، یکی از برکات انقلاب اسلامی وحدت بین شیعه و سنی بود، اهل سنت در انقلاب اسلامی شرکت کردند و شهید دادند.

این مرجع تقلید افزود: علمای شیعه در صف نخست مبارزه با دشمنان اسلام بودند، در انقلاب اسلامی شاهد احیای فرهنگ جهاد و شهادت بودیم، اکنون در کشورمان میلیون‌ها نفر هستند که آرزوی شهادت دارند و حامی انقلاب اسلامی هستند.

آیت‌الله نوری‌همدانی، فرهنگ جهاد و شهادت را در ایران حاکم دانست و تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد سلطه استعمار و استبداد بر ایران بودیم، در اسلام حکومت پادشاهی نداریم اما از دوره معاویه به بعد پادشاهی در کشورهای اسلامی به وجود آمد.

وی ادامه داد: پادشاهان خودشان را مالک همه چیز در کشورهای اسلامی می‌دانستند، در آن زمان مردم هیچ‌کاره بودند، مطالعه تاریخ سلاطین فایده زیادی دارد و سلاطین زیر بار استعمار کشورهای خارجی رفتند، تا این تاریخ را ندانیم، قدر انقلاب اسلامی را نمی‌دانیم، امام خمینی (ره) استعمار و استبداد را از ایران بیرون کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: افرادی که در زمان رژیم پهلوی عهده‌دار سمت‌های کلیدی بودند، نسبت به غربی‌ها سرسپردگی داشتند، نخستین رکن انقلاب اسلامی در ایران، اسلام است، در زمان رژیم پهلوی، دین به حاشیه رفته بود و دین به عنوان افیون ملت‌ها معرفی می‌شد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به نقش مردم در انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم دومین رکن انقلاب هستند، امام خمینی (ره) مردم ایران را برای انقلاب آماده کردند، باید همیشه در کنار مردم باشیم، باید مردم را انقلابی نگه بداریم، ولایت فقیه جزء ارکان انقلاب اسلامی است، اعتقاد داریم که این انقلاب به ظهور امام زمان (عج) منتهی می‌شود، صدای اسلام ناب از قم در آخرالزمان به کل جهان می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قدس برای مسلمان‌هاست، ترامپ می‌خواست که این شهر را به صهیونیست‌ها بدهد اما حرکت مردم جلوی عملی شدن این تصمیم رئیس جمهور آمریکا را گرفت.

انتهای پیام/ 111

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار