با حضور وزیر کشور؛

گلخانه هیدروپونیک در قوچان افتتاح شد

مجتمع گلخانه تمام شیشه دو جداره اتومات در قوچان، با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۲۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶ - 06September 2014

گلخانه هیدروپونیک در قوچان افتتاح شد

به گزارش گروه دولت دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور مجتمع گلخانه تمام شیشه دوجداره اتومات در قوچان را افتتاح کرد.

این گلخانه در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع، با هزینهای بالغ بر 5 میلیارد تومان راهاندازی شده که 2 میلیارد و 250 میلیون تومان تسهیلات و ما بقی، آورده شخصی است.

گل شاخه بریده رز و آسترمریا، محصولات این گلخانه هیدورپونیک بوده که برای 23 نفر اشتغال مستقیم و برای 53 نفر اشتغال غیر مسقتیم، ایجاد کرده است.

همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه افتتاح گلخانه هیدروپونیک قوچان اظهار داشت: افتتاح این گونه مجموعهها مقدمه و الگویی برای رواج در منطقه بوده که باید دولت حمایت جدی کند و تغییر الگوی کشت و تغییر آبیاری در سیاستهای دولت قرار دارد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه از نظر شرایط طبیعی با بحران آب مواجه هستیم، گفت: امروز در همه جای کشور مانند اصفهان، خوزستان و دریاچه ارومیه به دلیل برداشت از منابع آب و نوع کشت با پدیده وحشتناکی مواجه هستیم.

وزیر کشور تاکید کرد: بحران آب در مشهد، یکی از معضلاتی بوده که امروز دولت با آن مواجه است.
وی با بیان اینکه باید به سمت کشتهای با بهره وری بالا و مصرف کم آب حرکت کرد، گفت: وظیفه دولت حمایت جدی از این گونه طرحهاست و این نوع کشت باید در خراسان گسترش یابد و زنجیره کامل آن از تولید، تجهیزات، بازاریابی و ... با تشکیل اتحادیهها به بازارهای جهانی راه پیدا کند.

رحمانی فضلی با یادآوری اینکه باید اقتصاد مقاومتی در کشور جدی گرفته شود، گفت: این گونه کشتها باید از نظر تجاری، راه پیداکردن به بازار و بهرهوری زمین و اشتغالزایی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها