سلیمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

توطئه علیه ایران هدف اصلی عربستان از جنگ با یمن است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آل سعود یمن را مورد تجاوز خود قرار داد تا با حمایت ایران از این کشور، به غربی‌ها بگوید جمهوری اسلامی نقش مهمی در ایجاد تنش در منطقه دارد.
کد خبر: ۲۷۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ - 28December 2017

هدف عربستان از جنگ با یمن، توطئه علیه ایران استاصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس با بیان اینکه سعودی‌ها از تجاوز به یمن، اهداف فرامنطقه‌ای را دنبال می‌کنند، اظهار داشت: آل سعود با به راه انداختن جنگ علیه یمنی‌ها که منجر به کشتار مردم بی‌دفاع این کشور شده است، از دستورات آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی پیروی می‌کنند.

این نماینده خانه ملت با اشاره به اینکه ایران به عنوان حامی کشور‌های اسلامی مورد ظلم واقع شده توسط دشمنان در منطقه شناخته شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین هدف‌های عربستان از جنگ با یمن این بود که ایران را وارد این نبرد کنند؛ چرا که گمان می‌کردند با جنگ علیه یمنی‌ها، ایران به عنوان اصلی‌ترین متحدان این کشور وارد جنگ علنی خواهد شد، تا در این صورت به غربی‌ها اعلام کنند که ایران به دنبال به آشوب کشاندن منطقه است و هر کجا که درگیری ایجاد شود رزمندگان ایرانی حاضر خواهند شد.

وی با توجه به اینکه تاکنون هیچ کمکی اعم از اعزام نیرو‌های ایرانی و ارسال تسلیحات نظامی به یمن توسط کشورمان صورت نگرفته است، تصریح کرد: دین ما دین صلح و آرامش است، ما به هیچ عنوان اهل جنگ و خشونت نیستیم و درگیری کشور‌های اسلامی را محکوم می‌کنیم و این اقدامات را توطئه دشمنان می‌دانیم. اما اصالت جمهوری اسلامی، حمایت از مسلمانان است؛ چراکه در عراق و سوریه با دعوت رسمی دولت‌مردان این ۲ کشور اسلامی وارد عمل شدیم و جریان خطرناک تکفیری را ریشه‌کن کردیم.

سلیمی گفت: امروز کسانی در یمن به کشتار مردم این کشور مشغول هستند که دیروز در عراق و سوریه داعش را به راه انداخته بودند، آن‌ها از شکست داعش عبرت نگرفتند، به زودی در یمن هم زمین گیر خواهند شد.

انتهای پیام/ 151

 

نظر شما
پربیننده ها