الخزعلی: اگر به مقاومت ایمان نداشتیم دستاورد نظامی و سیاسی تحقق نمی‌یافت

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق گفت: اگر به مقاومت ایمان نداشتیم، دستاورد نظامی و سیاسی تحقق نمی‌یافت.
کد خبر: ۲۷۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲ - 30December 2017

الخزعلی: اگر به مقاومت ایمان نداشتیم دستاورد نظامی و سیاسی تحقق نمی یافتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق اظهار داشت: بسیج مقدس مردمی به همراه نیروهای مسلح، از عراق، مردم این کشور، و همه جهان دفاع، و در تاریخ پیروزی بی سابقه و تاریخی را محقق کرد.

الخزعلی روز شنبه با سخنرانی در جشن «پیروزی و آزادسازی» که این جنبش به مناسبت سالگرد «شکست اشغالگران آمریکا»، در بغداد و دیگر استان های عراق برگزار کرد، گفت: باید برای ششمین سالگرد شکست اشغالگران آمریکا، جشن بگیریم.

پیروزی بر اشغالگران، به منزله پیروزی بر بزرگترین قدرت جهان است.

وی افزود: شکست اشغالگران، به منزله بازگرداندن استقلال و تمامیتی است که آمریکا درصدد نقض آن بود.

الخزعلی در ادامه گفت: اگر به مقاومت ایمان نداشتیم، دستاورد نظامی و سیاسی تحقق نمی یافت.

وی افزود: عصائب اهل الحق باعث شد اشغالگران متحمل خساراتی شود؛ اما مانند گروههای تکفیری، دست به حمله علیه بی گناهان نزد، هیچ بمبی را منفجر نکرد یا هیچ کس را سر نبرید.

الخزعلی گفت: شکست اشغالگران و خاموش کردن فتنه، واشنگتن را بر آن داشت که از داعش به عنوان جایگزین بهره بگیرد.
دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) بارها تاکید کرد این دولت باراک اوباما (رئیس جمهور پیشین آمریکا) بود که داعش را به وجود آورد.

وی افزود: بسیج مقدس مردمی به همراه نیروهای مسلح ما از عراق، مردم عراق و همه جهان دفاع کرد و در تاریخ یک پیروزی بی سابقه و تاریخی را ثبت کرده است.

الخزعلی تاکید کرد: تحقق استقلال و شکست طرح همه پرسی کردستان، نشان دهنده وحدت مردم عراق است.

وی خواستار بازنگری وضع نیروهای خارجی در عراق شد.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق در ادامه گفت: دولت و پارلمان باید شمار واقعی خارجی ها در عراق را تعیین کنند و کم کاری و سستی در قبال حضور نیروهای خارجی در دوره پساداعش، در واقع سهل انگاری در قبال استقلال و تمامیت عراق است».

وی بر اهمیت «انحصار سلاح در دست دولت ، از بین بردن مظاهر مسلحانه، حمایت از همزیستی، صلح داخلی، آشتی در جامعه و تلاش برای فراهم کردن شرایط مناسب برای بازگشت آوارگان» تاکید کرد.

الخزعلی همچنین بر اهمیت «حمایت از روند سیاسی، برگزاری انتخابات در موعد مقرر و حمایت از اقدامات در زمینه مبارزه با فساد» تاکید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار