برشی از زندگی‌نامه شهید سعید گلاب‌بخش؛

از مبارزه در فلسطین تا شرکت در عملیات‌های چریکی

«سعید» همراه با هواپیمای دومی که سرنشینان آن داماد و خانواده‌ امام (ره) بود، وارد ایران و از بدو ورود به ایران در سپاه پاسداران مشغول آموزش عملیات چریکی شد و با استفاده از تجربیاتی که در لبنان و فلسطین کسب کرده بود در تعلیم نیرو‌های برادران سپاهی همت گماشت.
کد خبر: ۲۷۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ - 31December 2017

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: سربازان اسلام با پشت کردن به خوشی‌های این دنیا و انتخاب راه حق رفتند، تا در پرتو ایثار در راه خدا بر باطل غلبه کنند و پیروزی جاویدان حق را محقق سازند.

این بار روایت زندگی شهیدی دیگر است از تبار امام حسین (ع) به نام سعید گلاب‌بخش ملقب به «محسن چریک»، وی در نبردی شجاعانه علیه نیرو‌های کافر بعث در جبهه غرب کشور با گروهی از یاران جانبازش به شهادت رسید و اینک گوشه‌ای از زندگی پر بارش را می‌خوانید:

مبارزه با استکبار در فلسطین تا شرکت در عملیات‌های چریکی
شهید سعید گلاب‌بخش پی به ظلم رژیم حاکم بر جامعه برده بود که بچه‌های همسن او فکری جز بازی با بچه‌های دیگر یا کلاس و درس و مدرسه نداشتند. کلاس سوم راهنمایی را تمام نکرده بود که تصمیم گرفت به خارج از کشور برود. به همین جهت ادامه‌ درس را بهانه کرد و گفت: به علت ناراحتی‌های روحی نمی‌تواند در اینجا درس بخواند و به این ترتیب راهی خارج از کشور شد.

حضور وی در جنوب لبنان و شرکتش در عملیات فلسطینی‌ها علیه اسرائیل پس از به خارج رفتن وی، گویای آن چیزی بود که ذهن وی را پر کرده بود.

وقتی امام (ره) به فرانسه رفتند، عشق و علاقه‌ وی به امام او را راهی آنجا کرد و با بازگشت امام راحل به وطن، همراه با هواپیمای دومی که داماد و افراد خانواده‌ی امام را در خود داشت، وارد ایران شده و از بدو ورود به ایران در سپاه پاسداران مشغول آموزش عملیات چریکی شد و با استفاده از تجربیاتی که در لبنان و فلسطین کسب کرده بود در تعلیم نیرو‌های برادران سپاهی همت گماشت و از خصوصیات او این که در کارش همیشه گر چه سختگیری می‌کرد، ولی کسانی که از طریق او آموزش می‌دیدند همیشه به خوبی از وی یاد می‌کردند.

با شروع جریانات کردستان راهی کردستان شد و در مقابله با ضد انقلابیون دمکرات و ... تن به هر گونه خطری داد.

از مبارزه در فلسطین تا شرکت در عملیات‌های چریکی

او معتقد بود که با دشمن باید با تاکتیک‌ها و طرح‌های ضربتی مقابل شد و قبل از این که آن‌ها بخواهند تصمیمی بگیرند غافلگیرشان کرد و بدین وسیله از اتلاف مهمات و فرسوده شدن نیرو‌ها جلوگیری کرد. با شروع جنگ میان ایران و عراق، عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در همان جا، در حین انجام یک سری عملیات چریکی در یک شبیخون توسط آتش توپخانه‌ مزدوران بعث به خاک و خون غلتید و همراه با ۴۰ نفر دیگر از هم‌رزمانش راهی دیار شهیدان شد و به تبار گلگون حسین پیوست.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار