مدیرکل مددکاری بنیاد شهید:

خانواده‌های شهدا و ایثارگران سالانه ۴۳۰ هزار مشاوره دریافت می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن هنرمند گفت: خانواده‌های شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان سالانه ۴۳۰ هزار مشاوره از مراکز مشاوره بنیادشهید دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ - 05January 2018

خانواده های شهدا و ایثارگران سالانه 430 هزار مشاوره دریافت می‌کنندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین حسن هنرمند اظهار داشت: در حال حاضر 88 مرکز دارای مجوز از سازمان بهزیستی به خانواده های شهدا و ایثارگران خدمات ارائه می دهند.

وی تصریح کرد: همچنین حدود 800 نفر از نیروهای متخصص، با تجربه، کارشناس و دارای پروانه نظام روانشناسی در راستای ارائه خدمت به خانواده های شهدا و ایثارگران در این مراکز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: خدمات در مراکز مشاره شامل مشاوره خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، شغلی، مذهبی، روان درمانی، روانپزشکی و راهنمایی است و حدود سه میلیون و 500 خانواده بزرگ ایثارگران از این خدمات بهره مند می شوند.

هنرمند اضافه کرد: پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی، حفظ و ارتقای بهداشت روانی، توانمندسازی ایثارگران از جمله اقداماتی است که توسط مشاوران در این مراکز به خانواده های شهدا و ایثارگران داده می شود و به طور یقین همراه با حفظ شان جامعه ایثارگری و حفظ اصرار و عزت نفس آنها است.

مدیرکل مددماری و امور اجتماعی بنیادشهید با بیان اینکه خدمات در این مراکز مشاوره به صورت رایگان است، اظهار داشت: چون در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز این موضوع اشاره شده که مراکزی برای ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده های شهدا و ایثارگران تاسیس شود.

وی با بیان اینکه بنیادشهید با افتخار در خدمت خانواده های شهدا و ایثارگران برای ارائه خدمت است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد مراکز مشاوره در کشور کافی است اما می توانیم تا سقف 100 مرکز آنها را ارتقا دهیم.

براساس جدیدترین آمار، مردم سربلند ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 225 هزار و 570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.

همچنین تعداد کل جانبازان در کشور به 574 هزار و 101 نفر می رسد که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند.

تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 نفر هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها