وصیت‌نامه شهید محمدعلی سلاجقه‌تذرجی/ جهاد زره و سپر استوار الهی است

شهید سلاجقه‌تذرجی در وصیت‌نامه خود آورده است: «به نام خدایی که جهاد را دری از در‌های بهشت قرار داد و بر هر یک از ما جهاد را واجب کرد؛ که بدرستی جهاد زره محکم و سپر استوار الهی است، پس خدایا جهاد را و سختی آن را فقط برای رضای تو عمل می‌کنم.»
کد خبر: ۲۷۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ - 06January 2018

وصیت‌نامه شهید محمدعلی سلاجقه تذرجی/ جهاد زره و سپر استوار الهی استبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «محمدعلی سلاجقه تذرجی» ۲۵ اردیبهشت ۱۳۴۹ در استان کرمان چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام پنج دی ۱۳۶۵ طی عملیات کربلای ۴ در ام‌الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«به نام خدایی که بدون دیدن شناخته شده من است و بدون فکر و تجربه می‌آفریند. به نام خدایی که زائل نمی‌شود، خدایا، جهاد را هر چند که بر من دشوار و سخت است و با طمع ما سازگار نیست پذیرفته و در راه تحقق بخشیدن به آرمان‌های این انقلاب پذیرفتم.

به نام خدایی که بر ما منت نهاد و پیامبرش را برای ما برگزید و حال آن‌که این منت را بر امت‌های گذشته ننهاد. به نام خدایی که جهاد را برای دفاع از مال و ناموس خویش برای ما واجب کرد و بر ما در این راه اجر جزیل و عظیم قرار داد و به مجاهدانش نزد ملائکه مباهات می‌کند.

به نام خدایی که جهاد را دری از در‌های بهشت قرار داد و بر هر یک از ما جهاد را واجب کرد؛ که بدرستی جهاد زره محکم و سپر استوار الهی است، پس خدایا جهاد را و سختی آن را فقط برای رضای تو عمل می‌کنم حتی تا دادن جان. خدایا مرا از مجاهدان طریقت قرار ده و در راه احیای دین تو یاریم کن و اگر کشته شدم جزو شهدای راهت قرارم بده و مرا در زمره آنان‌که فرمودی «عند ربهم یرزقون» قرار بده.

خدایا می‌دانم لایق این مقام نیستم؛ زیرا گناهانم مرا از تو دور کرده‌اند آن گناهانی که به آن‌ها وعده عذاب دادی آن گناهانی که برایم انجام دادنشان یک امر عادی بود و اصلا از تو نمی‌ترسیدم. اما می‌دانم غافل بودم؛ اکنون لذت عفوت را بر من بچشان و بر گناهانم قلم عفوت را بکش و مرا با پاک کردنم در زمره بخشیده شدگان قرارم بده.

اما سفارش‌های من به شما امام است که همانا پیام‌های امام حسین (ع) است در عاشورا، پس دشمنان او دشمنان حسینند و باشد که بزودی ذلیل و خوار می‌شوند. امام این فرمانده کل قوا را دعا کنید که خداوند به او طول عمر عطا کند خدایا به او که ما تابعان اوییم و برکشته شدن در راهش که همان راه توست افتخار می‌کنم طول عمر عطا کن و سفارشم به شما دوستان و آشنایان این است که به احکامی که بر شما واجب است عمل کنید که اکنون رفتن به جبهه‌ها هم از واجبات الهی است؛ و امام را تنها نگذارید.

والسلام»

انتهای پیام/ 111

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار