به بهانه دوازدهمین سالگرد شهادت؛

موشکی که «حاج حسن» به دست «حاج احمد» داد

اوایل دهه هشتاد بود که با تلاش‌های مجاهدانه سردار طهرانی مقدم موشک دوربرد شهاب سه تحویل نیروی هوایی سپاه به فرماندهی سردار «حاج احمد کاظمی» شد.
کد خبر: ۲۷۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ - 09January 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دوازدهمین سالگرد شهادت فرمانده دلیر سپاه بهانه‌ای شد تا در این گزارش به مرور برخی از اقدامات فرمانده شهید نیروی هوایی سپاه بپردازیم.

موشکی که «حاج حسن» به دست «حاج احمد» داد

بی شک نام احمد کاظمی همانگونه که در زمان جنگ رعشه بر اندام بعثی‌ها انداخته بود پس از جنگ نیز کابوسی برای صهیونیست‌ها بشمار میرفت.

سردار احمد کاظمی به گفته فرمانده وقت سپاه یکی از چهار فرمانده لشکری بود که هیچکس توان مقابله با آن را نداشت و یا به گفته سرلشکر قاسم سلیمانی، اگر حاج احمد در جلسه‌ای برای عملیات حضور نداشت آن جلسه ناقص بود.

موشکی که «حاج حسن» به دست «حاج احمد» داد

تاکنون درمورد دلاوری‌ها و رشادت‌های سردار کاظمی در جنگ تحمیلی و پیروزی‌های لشکر هشت نجف مطالب زیادی منتشر شده لذا در این گزارش بنا داریم به دستاورد بزرگی که به همت 2 فرمانده سپاه که آرزویشان نابودی اسرائیل بود، بپردازیم.

موشکی که «حاج حسن» به دست «حاج احمد» داد

سردار کاظمی با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در سال 1379 به مدت پنج سال بعنوان فرمانده نیروی هوایی سپاه منصوب شد.

موشکی که «حاج حسن» به دست «حاج احمد» داد

حاج‌ احمد این بار نیز در مسئولیت خود توانست اقدامات بسیار مهم و راهبردی در جهت بالا بردن توان و ارتقاء ساختار و سازماندهی هوایی و موشکی سپاه انجام دهد و بر ارتقاء کمی و کیفی آن بیفزاید.

موشکی که «حاج حسن» به دست «حاج احمد» داد

در زمان فرماندهی کاظمی در نیروی هوایی برای اولین بار این نیرو به هواپیمای جنگنده سوخو تجهیز شد و همچنین با خرید هلی‌کوپترهای mi 17 سازمان هلی‌کوپتری نیرو را سازماندهی کرد. 

اما آنچه که باعث شد نام‌هایی چون سرداران احمد کاظمی و حسن طهرانی‌مقدم کابوس روز و شب صهیونیست‌ها شود، موشک بالستیک شهاب 3 بود.

موشکی که «حاج حسن» به دست «حاج احمد» داد

این موشک بسیار مهم با تلاش‌های شهید طهرانی‌مقدم و همراهی‌های شهید کاظمی در اوایل دهه 80 به صورت رسمی وارد سازمان رزم نیروی هوایی سپاه شد.

تجهیز شدن نیروی هوایی سپاه به موشکی با برد حدود 1200 کیلومتری با فرماندهی سردار احمد کاظمی قطعا خواب را بر صهیونیست‌ها حرام کرده بود. این در حالی است که کمترین فاصله سرزمین‌های اشغالی تا مرزهای غربی ایران حدود 1100 کیلومتر است.

موشک شهاب 3 در راستای پیشرفت و توسعه شهاب‌های یک و دو تولید شد اما با برد و سیستم هدایت پیشرفته‌تر.

شهاب 3 با سوخت مایع قابلیت حمل کلاهک‌های مختلفی از جمله کلاهک بارانی را نیز دارد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها