نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه:

شهید شاه‌سنایی نگاه تکلیف‌گرا داشت

حجت‌الاسلام صفرعلی مرادی گفت: نگاه شهید شاه‌سنایی تکلیف‌گرایانه بود که در این نگاه باخت وجود ندارد.
کد خبر: ۲۷۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸ - 10January 2018

شهید شاهسنایی نگاه تکلیف‌گرا داشتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت‌الاسلام صفرعلی مرادی امشب در مراسم هفتمین روز شهادت سجاد شاه‌سنایی اظهار داشت: شهدا در دوران زندگی خود نیز با دیگران متفاوت بوده‌اند و از ابتدای تولد زندگی آسمانی داشتند، چند صباحی در این دنیا مهمان بودند و چگونه زیستن را به ما یاد دادند.

وی افزود: طول عمر دست انسان نیست، آنچه که مسلم است و به انسان اختیار داده شده و نسبت به سایر موجودات متفاوت می‌کند، حق انتخاب عرض عمر و چگونه زیستن است.

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: آدمی هم می‌تواند به صورت انسانی، الهی و توحیدی زندگی کند و هم می‌تواند همه بیراهه‌ها و مسیرهای غیر الهی و شیطانی را انتخاب کند.

وی مطرح کرد: در آن دنیا هیچ‌کس حسرت انسان‌هایی که طول عمر زیادی دارند را نمی‌خورد اما حسرت کسانی که عرض عمر مفید داشته‌اند را خواهند خورد.

مرادی با بیان اینکه خداوند هدف آخرت را بر مبنای انسان کامل گذاشته است، متذکر شد: پس از گذشت هزاران سال از شهادت انسان‌های آزاده و موحد، برای آنان زیارت‌نامه می‌خوانند و می‌گویند که ای کاش ما هم همسفر و همراه شما بودیم، ای کاش به این جایگاه و مقامی که شما به آن دست پیدا کردید، ما هم دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: خداوند متعال برای شهدا جایگاه انبیا، جایگاه اولیاء و صدیقین را در نظر می‌گیرد، رسیدن به مقام شهادت یعنی داشتن یک عمر با عرض مفید؛ انبیا و اولیای الهی به جای درخواست کردن طول عمر سعی می‌کنند تا عرض عمر خود را مفید قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: نگاه امثال شهید شاه‌سنایی نگاه تکلیف‌گراست که در این نگاه باخت وجود ندارد، بلکه همه آن برد ـ برد است؛ وقتی نگاه‌تکلیف‌گرایانه باشد همه سختی‌ها برای انسان تبدیل به مسیر شیرینی می‌شود.

وی با بیان اینکه وجه مشترک شهدا نگاه تکلیف‌گرایی است، تأکید کرد: دنیا در مقابل نگاه تکلیف‌گرایانه زانو می‌زند و دوست و دشمن در مقابل نگاه تکلیف‌گرایانه عاجز هستند؛ شهید شاه‌سنایی‌ها رویش‌های انقلاب اسلامی هستند.

مرادی یادآور شد: شهید شاه‌سنایی‌ها همچون رزمندگان دفاع مقدس دارای بصیرت، دشمن‌شناسی و آگاهی هستند و اصل مهم دشمن‌شناسی و تسلط بر قرارگاه‌های عبری و عربی که مقام معظم رهبری از آن پرده برداشتند؛ به گفته همرزمان شهید سجاد شاه‌سنایی، او یک پاسدار نمونه بوده و بارها و بارها برای رفتن به جبهه مقاومت اصرار داشته است.

وی در پایان متذکر شد: محله جنیران اصفهان برگ دیگری از برگ‌های پرافتخار انقلاب اسلامی را به نام خود رقم زدند؛ ما باید با هوشمندی و بصیرت هرچه بیشتر پاسدار حریم خون شهدا باشیم.

شهید شاه‌سنایی 11 دی 1396 به صورت داوطلبانه برای آرام کردن اوضاع شهر و برای برگرداندن و دعوت مردم به آرامش به میان اغتشاشگران رفت اما به ضرب گلوله یکی از اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار