حسنخانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هدف ترامپ از تغییر در برجام ممانعت از افزایش توان موشکی ایران است

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضع ایران در قبال توان موشکی پابرجا خواهد ماند، گفت: ترامپ می‌خواهد با اضافه کردن بندهایی در این قرارداد ایران را از ادامه مسیر افزایش توان موشکی باز دارد.
کد خبر: ۲۷۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ - 15January 2018

////////«محمدرضا حسنخانی» عضو کمیسیون اصل 90 و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌‌جمهور آمریکا مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران اظهار داشت: اینکه ترامپ هر از چندگاهی ادعای برهم زدن برجام را دارد و یا اعلام می‌کند که می‌خواهد از این تعهد خارج شود صرفا برای جلب رضایت متحدان آمریکا است. ترامپ در شرایطی مدعی بی‌فایده بودن برجام است که اتحادیه اروپا حفظ این قرارداد را ضامن امنیت اروپا می‌داند.

این نماینده خانه ملت هدف ترامپ از ایجاد تغییر در برجام را ریشه در توان و قدرت دفاعی ایران عنوان کرد و افزود: موضع گیری های رئیس جمهور آمریکا در مقابل برجام به این دلیل است که ترامپ می‌خواهد با اضافه کردن بندهایی در این قرارداد ایران را از ادامه مسیر افزایش توان موشکی بازدارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها تمام امتیازات برجام را در گرو تضعیف قدرت نظامی ایران می‌دانند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی قاطعانه موضع خود در مقابل دشمنان کشور را حفظ می‌کند و نه تنها در قبال برجام بلکه تحت هیچ شرایطی دست از ارتقای موشک و تسلیحات نظامی کشور نمی‌کشد؛ چراکه در برهه ای از زمان هستیم که دشمنان ایران برای ضربه زدن به مملکت اسلامی ما تمام ظرفیت های خود را به میدان آورده اند، لذا هدف ما از افزایش توان موشکی چیزی جز بازدارنگی نیست.

حسنخانی با اشاره به توقف راکتورها و عدم غنی‌سازی که طبق تعهد برجام به آن عمل کردیم، خاطرنشان کرد: بعد از کش و قوس 12 ساله در برنامه هسته‌ای، آمریکا می‌خواهد با فشار به ایران، مارا به تحویل دادن ذخیره باقی مانده اورانیوم و نگه‌داری و فروش آن به کشورهای جنگ طلب علیه ایران وادار کند.

نماینده خانه ملت گفت: تهدیدهای ترامپ ارزشی ندارد و در واقع او با تهدید و فشار و تحریم سپاه پاسداران به دنبال دستاوردی در توافق هسته‌ای نیست بلکه امیدوار است در موضوعات دیگر مربوط به ایران امتیازهایی کسب کند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خروج ترامپ از برجام به نشانه ریشه‌کن شدن این قرارداد نیست؛ چون برجام یک توافق دوجانبه نیست و پایبندی به آن برای همه کشورهای امضا کننده الزام‌آور است و با توجه به اینکه این توافق در سازمان ملل به ثبت رسیده، جز با تصمیم دیگری از سوی سازمان ملل نمی‌توان آن را نقض کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار