مسئول یادمان شهدای دشت ذوالفقاری به دفاع پرس خبر داد؛

حضور دانشجویان سراسر کشور در برنامه «یک شب در خط»/ آمادگی یادمان شهدای دشت ذوالفقاری جهت پذیرایی از زائران

مسئول یادمان شهدای دشت ذوالفقاری از اجرای برنامه «یک شب در خط» در ایام راهیان نور نوروزی خبر داد و گفت: این یادمان آماده پذیرایی از زائران راهیان نور جهت شرکت در این برنامه است.
کد خبر: ۲۷۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰ - 16January 2018

حضور دانشجویان سراسر کشور در برنامه «یک شب در خط» / اعلام آمادگی یادمان شهدای دشت ذوالفقاری جهت پذیرایی از زائرینقاسم صادقی مسئول یادمان شهدای «دشت ذوالفقاری» آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس از برگزاری برنامه‌ای تحت عنوان «یک شب در خط» خبر داد و اظهار داشت: برنامه ویژه‌ای برای دانشجویان در ایام راهیان نور اسفند و فروردین‌ماه برگزار خواهیم کرد. این برنامه در جبهه الاحرار موقعیت شهید شاهرخ ضرغام اجرا می‌شود.

وی افزود: دانشجویان یک شب را در سنگر‌ها و کنار خانواده شهدا به خاطره‌گویی می‌پردازند. زائران راهیان نور سبک زندگی شهدا را از زبان خانواده و نزدیکان شهدا می‌شنوند. سال گذشته این برنامه به صورت مختصر برگزار شد؛ اما امسال تصمیم داریم به صورت گسترده‌ای اجرا کنیم.

مسئول یادمان شهدای دشت ذوالفقاری ضمن دعوت از دیگر زائران جهت حضور در برنامه «یک شب در خط»، گفت: آمادگی خودمان را جهت پذیرایی از زائران راهیان نور اعلام می‌کنیم. دوستان برای حضور در این برنامه می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۱۳۲۷۶۱۱ تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

صادقی با اشاره به ویژگی‌های این برنامه، عنوان کرد: ۲ حسینیه و ۲۰ سنگر را جهت پذیرایی از زائران در نظر داریم. محیط آنجا شبیه سازی شده، سنگر‌های دوران دفاع مقدس است. هر سنگر به نام یک قشر به عنوان مثال سنگر دانشجویان، سنگر دانش آموزان، سنگر طلاب، سنگر کارگران، سنگر تحصیل کرده‌ها، سنگر داش مشتی‌ها، سنگر سه نسل و... نام‌گذاری شده است.

مسئول یادمان شهدای دشت ذوالفقاری با بیان این که ادوات جنگی آن دوران در یادمان جا‌نمایی شده است، گفت: یادمان به گونه‌ای طراحی شده تابلوها، اطلاعات و تصاویر شهدا نصب شده در هر سنگر خود یک روای است.

وی خاطرنشان کرد: در این دشت بیش از ۴۰۰ رزمنده به شهادت رسیدند که تا به امروز خانواده ۲۵۰ نفر از آن‌ها را پیدا و اطلاعات شهدا را جمع‌آوری کردم. هر کدام از این شهدا متعلق به یک شهر از کشور هستند و برای بدست آوردن زندگی‌نامه آن‌ها به شهر‌های مختلف می‌روم.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها