رئیس هیات پارلمانی سودان در کنفرانس مجالس کشور‌های اسلامی:

آمریکایی‌ها سرچشمه تروریسم هستند/ برای خشکاندن ریشه تروریسم نیازمند تصیمات جدی هستیم

رئیس هیات پارلمانی سودان گفت: همه می‌دانند که آمریکایی‌ها سرچشمه تروریسم هستند و در این رابطه باید همه اهتماممان را در مبارزه با تروریسم به کار گیریم.
کد خبر: ۲۷۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ - 17January 2018

آمریکایی‌ها سرچشمه تروریسم هستند/ برای خشکاندن ریشه تروریسم نیازمند تصیمات جدی هستیمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عایشه صالح رئیس هیات پارلمانی سودان صبح امروز در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی که در هتل اسپیناس پالاس تهران در حال برگزاری است طی سخنانی اظهار داشت: ما امروز نباید امت خود را به ناامیدی دعوت کنیم بلکه همواره باید به سمت تشویق به سمت اقدامات جدی با تمسک‌جستن به قرآن و عترت حقیقت خود را دریابیم.

وی با تاکید و توصیه بر همبستگی اسلامی عنوان کرد: این موضوع در میان ملت‌های مسلمان می‌تواند اقدامات یکپارچه‌ای را تشکیل دهد.

رئیس هیات پارلمانی سودان با بیان اینکه امروز شاهد خونریزی‌های فرزندان عزیزمان در سوریه هستیم عنوان کرد: در حال حاضر در این کشور در شرایط غیرانسانی ناگواری به سر می‌برد.

وی همچنین با اشاره به آوارگی مسلمانان میانمار تصریح کرد: امروز در جای جای کشور‌های اسلامی شاهد فتنه‌گری‌هایی هستیم که باید مقابل آن‌ها بایستیم، امروز جهان اسلامی باید با هرگونه اتهامی که دشمنان به اسلام می‌زنند بایستد و این شرایط را از بین ببرد.

رئیس هیات پارلمانی سودان با بیان اینکه امروز دشمنان به دنبال خدشه‌دار کردن چهره واقعی اسلام هستند گفت: این را بدانیم که هیچ فرقی میان یک شخص آمریکایی و فرد دیگری در نقطه‌ای از جهان وجود ندارد امروز شرایط ناامنی که در برخی کشور‌ها بوجود آمده است نتیجه اعمال ظلم‌های دشمنان است. این‌ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.

نایب رئیس مجلس سودان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها سرچشمه تروریست هستند افزود: پدیده تندروی دینی و مذهبی موضوعی نامفهوم است که تلاش می‌کند به اسلام ضربه بزند.

وی همچنین عنوان کرد: ما اهمیت فراوانی برای مسلمانان قائل هستیم و برای اینکه ریشه تروریسم را بخشکانیم نیازمند تصمیمات جدی هستیم تا بتواند امت اسلامی را کنار هم قرار داده و نوعی همبستگی میان امت مسلمان بوجود آورد.

رئیس هیات پارلمانی سودان در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه از امت اسلامی می‌خواهیم با رسالت واقعی دینی اسلام که براساس صلح واقعی است وحدت بین مسلمانان ایجاد کرده و در راستای مقابل با تروریسم اقداماتی اتخاذ کند، گفت: ما باید همواره در کنار هم و در راه خالص شدن در پیشگاه خداوند متعال بین مسلمانان وحدت ایجاد کنیم.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار