بسیجیان اهواز به زیارت شهدای تازه شناسایی شده رفتند

جمعی از بسیجیان اهواز با حضور در معراج شهدای اهواز پیکر پاک شهدای تازه شناسایی شده دوران دفاع مقدس را زیارت کردند.
کد خبر: ۲۷۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ - 17January 2018

بسیجیان اهواز به زیارت شهدای تازه شناسایی شده رفتندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، همزمان با ایام ماه ربیع‌الاول استان خوزستان میزبان پرستو‌های مهاجر شد.

پیکر پاک و مطهر ۵۵ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس صبح روز دوشنبه بیست و هفتم آذر ماه سال ۱۳۹۶ وارد کشور شد و ایران اسلامی را با قدوم خود معطر کردند.

آئین استقبال از پیکر مطهر ۵۵ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در شلمچه برگزار شد و مردم ایران به ویژه کاروان‌های راهیان نور عزیزان دلیر خود را در بر گرفتند.

این برنامه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان لشکری و کشوری انجام شد و مردم شهر‌های آبادان، خرمشهر، مینوشهر، اروندکنار، چوئبده و دیگر شهر‌های کشور به استقبال عزیزان شهید خود رفتند.

پیکر مطهر این شهدای گلگون کفن پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی توسط نیرو‌های بی‌ادعای کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیرو‌های مسلح در خاک عراق تفحص شده‌اند و به خاک وطن بازگشت.

از این شهدای والامقام ۱۴ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس شناسایی شد که دو شهید اتن از آن‌ها از اهل استان خوزستان هستند.

یکی از این شهدای گلگون‌کفن شهید فرزاد سمالی فرزند، ولی است که در روز نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۷ در شهر ترکالکی گتوند دیده به جهان گشود که در دوران هشت سال دفاع مقدس پابه‌پای رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و به نبرد با دشمنان پرداخت.

این دلیرمرد خوزستانی پس از حضور در جبهه‌ها در تاریخ نهم اسفند ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر شربت شهادت نوشید و عندربهم یرزقون شد، ولی پیکر پاکش از آن زمان تاکنون بی‌نام و نشان بود.

شهید فرزاد سمالی در سن ۱۵ سالگی به فیض شهادت نائل آمد و جاویدالاثر شد، ولی یادبودی برای ایشان در گلزار شهدای امامزاده محمدبن زید (ع) شهر ترکالکی بنا نهادند که مونس خانواده شده بود.

یکی دیگر از شهدای تازه از سفر برگشته شهید امرالله احمدی فرزند موسی نام دارد که در روز ۳۰ فروردین ماه سال ۱۳۴۵ دیده به جهان گشود و در دوران سخت جنگ تحمیلی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت.

این دلیرمرد خوزستانی در تاریخ هجدهم بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و نام خود را در دفتر ۲۳ هزار شهید گلگون‌کفن استان خوزستان ثبت کرد.

شهید امرالله احمدی در سن ۱۶ سالگی در منطقه عملیاتی شیب نیسان در عراق به شهادت رسید و پیکر پاکش از آن زمان تاکنون بی‌نام و نشان بود.

پیکر مطهر این شهدای والامقام پس از انجام مراحل شناسایی از معراج شهدای تهران به اهواز منتقل شد و در فرودگاه بین‌المللی اهواز مورد استقبال مسئولان لشکری و کشوری قرار گرفت.

پس از استقبال از شهدای تازه شناسایی شده استان خوزستان در فرودگاه بین‌المللی اهواز، پیکر مطهر این شهیدان به معراج شهدای این شهر انتقال یافت تا مردم به زیارتشان بیایند.

جمعی از بسیجیان اهواز به همراه فرماندهان خود در معراج شهدای اهواز حضور یافتند و پیکر پاک این ۲ نوجوان شهید را زیارت کردند.

بسیجیان اهوازی در کنار پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس به راز و نیاز با خدا پرداختند و آیاتی از قرآن مجید را نیز قرائت کردند.

این بسیجیان از نقاط مختلف شهر اهواز از جمله کوی علوی، پادادشهر و نهضت‌آباد بودند که پیکر پاک شهدا را زیارت کردند و یادشان را گرامی داشتند.

معراج شهدای اهواز در پادگان شهید علی محمودوند واقع در سه‌راه خرمشهر، اتوبان سردار شهید اسکندری، کیلومتر ۲ جاده اهواز اندیمشک بین سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان و شهرک شهید میثمی و جنب منازل سازمانی شهید بهشتی قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها