نقوی حسینی در صحن مجلس:

دولت باید درباره کاهش بودجه دفاعی توضیح روشنی بدهد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تناسب بودجه دفاعی در نظر گرفته شده با حوزه تهدیدات گفت: در این رابطه دولت باید توضیح روشنی بدهد.
کد خبر: ۲۷۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ - 23January 2018

دولت باید درباره بودجه دفاعی توضیح روشنی بدهدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سیدحسین نقوی‌حسینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در بررسی عملکرد بودجه‌ای دولت در سال جاری، اظهار داشت: حوزه دفاعی کشور باید همواره مورد توجه ویژه باشد و از دولت نیز چیزی جز انجام تکالیف قانونی درخواست نکرده‌ایم.

وی افزود: طبق قانون برنامه ششم توسعه، باید هر سال پنج درصد اعتبارات عمومی کشور به تقویت بنیه دفاعی اختصاص یابد و این تکلیف است، اما جمع‌بندی ما این است که در بودجه 97 حدود 1.5 درصد برای این بخش در نظر گرفته شده و همین را هم به صندوق توسعه ملی وصل کرده‌اند که این هم خودش مصیبتی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وضعیت حقوق و مزایای پرسنل لشکری در لایحه بودجه و نیز در سال جاری گفت: این عزیزان با ماموریت‌های سختی در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق مرزی مواجه هستند و هیچ نیروی لشکری نباید دغدغه مسائل معیشتی را داشته باشد.

نقوی حسینی افزود: طبق قانون، کارکنان لشکری باید 10 درصد مازاد بر سایر کارکنان دریافتی داشته باشند، اما در لایحه 97 چیزی از این مسئله ندیده‌ایم.

وی با بیان اینکه بودجه دفاعی باید با حوزه تهدیدات متناسب باشد، تاکید کرد: این مسئله را در بودجه مشاهده نمی‌کنیم و باید توضیحات روشنی داده شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مشکلات بودجه‌ای حوزه دیپلماسی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر مشکلات ماموران ما در خارج از کشور، در حوزه عمران سفارتخانه‌ها نیز مشکل داریم.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: حوزه هسته‌ای کشور نیز مشکل دارد؛ تکلیف قانونی دولت برنامه‌ریزی برای دستیابی به 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای است و این نیازمند دو سایت هسته‌ای جدید است اما برای آنها برنامه‌ریزی نشده و منابعی هم دیده نشده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار