یک نکته از هزاران (۳۵)؛

بچه‌هايم را هیچ‌وقت عمودی ندیده‌ام

یکی از دوستان به حالت شوخی گفت: «حاج‌آقا من یک بچه این‌قدری دارم (با اشاره دست به صورت افقی)» هاشمی رفسنجانی گفت: « چرا این قدری؟»، دوست‌مان گفت: « قدشان را می‌گویم، چون تا حالا این جور (با اشاره دست به صورت عمودی) ندیدم‌شان. چون همیشه صبح‌ها به مأموریت می‌روم و بچه‌ها خواب هستند و شب‌ها هم زمانی که برمی‌گردم در خوابند.
کد خبر: ۲۷۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۰ - 23August 2018

بچه‌هايم را هیچ‌وقت عمودی ندیده‌امبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، کتاب «یک نکته از هزاران» مشتمل بر خاطرات جمعی از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس در غرب کشور است که توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه جمع‌آوری و تدوین شده، که خاطره زیر برگرفته از این مجموعه و از خاطرات سرتیپ خلبان «کیومرث حیدریان» از پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمانشاه است.

پروازهای‌مان از همان اول صبح شروع می‌شد و معمولاً ۵۰ دقیقه‌ای بود. وقتی که از خانه بیرون می‌زدیم، بچه‌های‌مان هنوز خواب بودند.

یک روز آقای «هاشمی رفسنجانی» رئیس‌جمهور وقت برای بازدید از پایگاه‌مان (پایگاه «شهید نوژه‌» همدان) آمده بود. یکی از دوستان به حالت شوخی گفت: «حاج‌آقا من یک بچه این‌قدری دارم (با اشاره دست به صورت افقی)» وی گفت: «چرا این قدری؟» گفت: «قدشان را می‌گویم، چون تا حالا این جور (با اشاره دست به صورت عمودی) ندیدمش. چون همیشه صبح‌ها به مأموریت می‌روم و بچه‌ها خواب هستند (افقی). شب‌ها هم زمانی که برمی‌گردم در خوابند. برای همین خیلی کم آن‌ها را در حالت بیداری می‌بینم.» این شوخی بامزه باعث خنده‌ی حضّار شد. از آن به بعد، دوستان همیشه با اصطلاح افقی و عمودی از بچه‌های‌شان یاد می‌کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها