حجت‌الاسلام حسینی‌ اراکی:

اولیاء الهی و شهدا بهترین الگو برای نسل حاضر جامعه هستند

استاد حوزه علمیه قم گفت: دشمنان با معرفی الگوها و مدل‌های کاذب، درصدد اغفال جوانان جوامع اسلامی و دور نگه داشتن آن‌ها از از الگوهای آسمانی هستند که ما وظیفه داریم تا اولیاء الهی و شهدا را به عنوان الگو و مدل به نسل حاضر جامعه معرفی کنیم.
کد خبر: ۲۷۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲ - 26January 2018

اولیاء الهی و شهدا بهترین الگو برای نسل حاضر جامعه هستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، هفدهمین یادواره ۵۲ شهید پایگاه شهید چمران مسجد المهدی (عج) سمنان، پنج‌شنبه شب با حضور خانواده شهدا، جانیازان، ایثارگران و عموم مردم برگزار شد.

حجت‌الاسلام «سیدابراهیم حسینی‌اراکی» یکی از اساتید حوزه علمیه قم، در این یادواره طی سخنانی اظهار داشت: امروزه برگزاری یادواره شهدا از شهادت کمتر نیست و همه ما نیاز به برگزاری چنین مراسم‌هایی در جامعه هستیم.

وی با اشاره به عظمت شهدا، افزود: ظرف دنیا کوچک و محدود است و عظمت و شخصیت شهدا قابل فهم و درک نیست، زیرا شهادت معقوله‌ای یافتنی و معرفتی و فراتر از این دنیا است.

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی با اشاره به معرفی الگوهای کاذب دشمنان به جوانان، گفت: دشمنان با معرفی الگوها و مدل‌های کاذب، درصدد اغفال جوانان جوامع اسلامی و دور نگه داشتن آن‌ها از از الگوهای آسمانی هستند که ما وظیفه داریم تا اولیاء الهی و شهدا را به عنوان الگو و مدل به نسل حاضر جامعه معرفی کنیم.

وی با بیان این‌که انسان برای رسیدن به لقاءالله باید چهار عالَم را پشت سر بگذارد، افزود: شهدا برای رسیدن به خدا از عالَم‌های دنیا، نفس، بزرخ و قیامت گذشتند و به عالَم عندالله که عالَم لطف و فصل خدا است رسیدند.

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی، «حیات ابدی و جاویدی» را والاترین و بزرگ‌ترین نعمتی دانست که خداوند به شهدا عطا نموده است و خاطرنشان کرد: شهدا دارای سه نوع حیات بزرخی، محشری و ولایی هستند که حیات ولایی برترین و والاترین مرحله کمال و ولایت خداوند است.

وی ادامه داد: فلسفه حیات شهدا در زندگی ما این است که همه باید زندگی خود را با شهدا تنظیم کنیم تا شهدا به ما حیات بخشند.

خاطرنشان می‌شود در این مراسم که به همت بسیجیان پایگاه شهید چمران، حوزه مقاومت بسیج خاتم‌الانبیاء (ص)، هیأت‌امنا و شورای فرهنگی مسجد المهدی (عج)، ستاد برگزاری دعای ندبه سمنان و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سمنان برگزار شد، حاج «سیدعباس تقوی» به مدیحه‌سرایی پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار