شهيد يسری: خون، بهای اندکی است که شهید در قبال حق و حریت می‌پردازد

سردار شهید «داور یسری» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: خون، بهای اندکی است که شهید در قبال حق و حریت می‌پردازد تا پرچم توحید را بر فراز قله انسانیت و بر اعلا درجه بشریت به اهتزاز درآورد.
کد خبر: ۲۷۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵ - 01April 2018

سردار شهيد داور يسری: آیا شهید ابراهیمی نیست که اسماعیلی نیز هست؟

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اردبیل، سردار شهید «داور یسری» ۲۸ فروردین ۱۳۳۲ در کوچه معمار اردبیل دیده به جهان گشود. پدرش «موسی» کارمند بود و مادرش «سلمه» نام داشت.

دانشجوی دوره کاردانی در رشته «متالوژی» دانشگاه اصفهان بود که به خاطر فعالیت‌های زیاد انقلابی ترک تحصیل کرد. سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. جنگ که شروع شد به عنوان پاسدار در جبهه‌ها حضور یافت. بعد‌ها فرمانده سپاه اردبیل شد.

۲۷ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات غرور آفرین «کربلای ۵»، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سرش شهید شد. مزار این شهید والامقام در گلزار شهدای «ججین» اردبیل قرار دارد. برادرش «نادر یسری» نیز از شهدای انقلاب است که در زادگاهش به شهادت رسیده است.

فرازی از وصیت‌نامه شهید «داور یسری»:

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا شهادت، تنها سلاحی نیست که دشمن را یارای مقابله با آن نیست؟ آیا شهید، ابراهیمی نیست که اسماعیل نیز هست؟ آیا شهادت، پایان بخش مرگ و مردگی‌ها نیست و شهید با خون خود به این مردگی‌ها پایان نداده و ضامن ضربان مداوم در رگ‌های اسلامی نمی‌شود؟

... پس‌ای زمان به پا خیز و واژه‌ عظیم شهادت را در صفحه‌ بزرگ طبیعت به یادگار اعصار بنویس. مگر ندیدی که علی (ع) چگونه عاشقانه در محراب عشق به گروه شهادت دهنده‌های تاریخ پیوست؟

... مگر نمی‌بینی که هنوز ملت ما عاشقانه در پیروی از مکتب شهادت، گام برمی‌دارد و مگر نه این است که خون، بهای اندکی است که شهید در قبال حق و حریت می‌پردازد تا پرچم توحید را بر فراز قله‌ انسانیت و بر اعلا درجه بشریت به اهتزاز درآورد. شهید، پیامِ فرق شکافته امام علی (ع) و سرِ بر نیزه رفته امام حسین (ع) را با نثار خونِ خود به گوش تاریخ می‌رساند.

اسلام نیازمند به خون شهید و شهید نیازمند به ارتقای درجه و انسانیت نیازمند به تزریق خون است و شهید با شهادت خود این نیاز را برآورده می‌کند. شهیدان پویندگان راه انبیا و وارثان صلابت‌ها، استقامت‌ها، بصیرت‌ها، انسانیت‌ها و خدا خواهی‌ها و کمال‌ها هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها