رئیس کانون «سنگرسازان بی‌سنگر» استان مرکزی:

شهدای جهادکشاورزی نیازمند نگاه ویژه‌تری در حوزه حفظ آثار دفاع مقدس هستند

«لطف‌الله قدیری» گفت: ضروری است که در مرکز اسناد دفاع مقدس استان مرکزی نگاه ویژه‌تری به شهدای جهادکشاورزی شود.
کد خبر: ۲۷۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳ - 30January 2018

باید نگاه ویژه‌تری به شهدای جهادکشاورزی شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، «لطف‌الله قدیری» در جریان بازدید مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از گنجینه شهدای اداره‌کل جهاد کشاورزی استان، با اشاره به نقش پررنگ و بیبدیل نیروهای جهاد کشورزی در دفاع مقدس، اظهار داشت: نیروهای جهادکشاورزی در طول هشت سال جنگ تحمیلی، با عهده‌دار شدن مسئولیت خطیر مهندسی رزمی، توانستند توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود نشان داده و سبب موفقیت‌های بسیاری باشند.

وی افزود: پس از اتمام جنگ نیز همان ساختار با نیروی ایمان و بسیجی وارد مباحث سازندگی شده و در آن زمینه‌ها نیز موفقیت‌های فراوانی را ممکن شدند.

رئیس کانون «سنگرسازان بی‌سنگر» جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: مطالعه تاریخ جنگ تحمیلی نشان می‌دهد که ما در جنگی نابرابر قرار گرفتیم که هیچ مؤلفه قابل مقایسه‌ای میان ما و کشور متجاوز نبود که خوشبختانه نیرو‌های رزمنده توانستند با اتکا به ظرفیت‌های درونی و قدرت ایمان و تقوا، دشمن را از پای درآورده و نگذارند حتی یک وجب از خاک کشورمان نیز توسط آنان غصب شود.

قدیری با اشاره به راه‌اندازی کانون «سنگرسازان بی‌سنگر» گفت: این کانون به طور عملی فعالیت خود را از سال ۸۳ در کشور آغاز کرد که به ندرت در استان‌ها نیز این روند ادامه یافت.

وی ادامه داد: استان مرکزی از همان سال‌های ابتدایی بعد از اتمام جنگ، در ردیف نخستین استان‌هایی قرار داشت که در حوزه حفظ و جمع‌آوری آثار مربوط به شهدا وارد عمل شد.

قدیری با تأکید بر گسترش فعالیت‌های دوجانبه میان اداره‌کل جهاد کشاورزی استان مرکزی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: از آن‌جایی که جهادکشاورزی نقش بسیار پررنگ و حساسی را در طول هشت سال جنگ تحمیلی بر عهده داشته است، نیاز است که روند همکاری‌ها و دامنه آن‌ها افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به این نقش، ضروری است که در مرکز اسناد دفاع مقدس استان مرکزی نگاه ویژه‌تری به شهدای جهادکشاورزی شود.

رئیس کانون «سنگرسازان بی‌سنگر» استان مرکزی خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم با فعالیت‌های این چنینی، ارزش‌ها و آرمان‌هایی که بر عهده ما است را انجام داده و نسل آینده را نسبت به این اهداف آگاه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار