سردار کارگر:

بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس ظرف مدت پنج سال به نتایج ۲۰ ساله رسید/ امکان افزایش یادمان نداریم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه اداره یادمان‌ها کار دشواری است، گفت: در حال حاضر امکان افزایش یادمان‌ها را نداریم، اما می‌توانیم این یادمان‌ها را غنی کرده و یاد شهدای گرانقدر را در این یادمان‌ها زنده نگه داریم.
کد خبر: ۲۷۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ - 06February 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پانزدهمین جلسه شورای هماهنگی بنیاد با اشاره به گزارش‌ عملکرد این بنیاد طی پنج سال گذشته، اظهار داشت: گزارش کارکرد‌های این بنیاد را همراه با سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح، خدمت مقام معظم رهبری ارائه دادیم. رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند: «کار‌های خوبی صورت گرفته است. ان‌شاءلله با همین روحیه و جهت‌گیری پیش بروید و موفق باشید.»

وی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ظرف مدت پنج سال، به نتایج ۲۰ ساله رسید و این لطف الهی است. در این راه سازمان‌ها نیز باید به میدان بیایند؛ چراکه موضوع دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران متعلق به تمام ملت است و به ارگان خاصی اختصاص ندارد، لذا در این راستا به کمک دستگاه‌های دولتی نیاز داریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به افتتاح ۱۰ موزه فرهنگی در ۱۰ استان کشور گفت: یکی از اهداف ما افتتاح این موزه‌های فرهنگی بود که خوشبختانه توانستیم به سرانجام برسانیم. این موزه‌ها باید محلی برای رزمندگان دوران جنگ و خانواده شهدا باشد تا جوانان با حضور در این مراکز با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

سردار کارگر با بیان اینکه محدودیتی در یادمان‌ها و موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وجود ندارند، عنوان کرد: همه اقشار جامعه از هر نوع دین، تیپ، عقیده و... می‌توانند بدون محدودیت وارد این موزه‌ها و یادمان‌ها شوند؛ اما مهم این است که ما بتوانیم آن‌ها را جذب کنیم و پس از خروج آن‌ها، ثمره زحمات خود را در رفتار آن‌ها ببینیم.

یادمان‌ها درب ندارند/ امکان افزایش یادمان نداریم

وی ادامه داد: حضور در یادمان‌ها و موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچنین می‌تواند نقش مهمی در کنترل آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص راهیان نور گفت: حدود ۷۰ درصد از زائران راهیان نور جوانانی هستند که جنگ را ندیده‌اند. این عمل، پاسخ محکمی به کسانی است که می‌گویند مردم از جنگ و شهدا خسته شده‌اند.

سردار کارگر با اشاره به اینکه اداره یادمان‌ها کار دشواری است، تصریح کرد: در حال حاضر امکان افزایش یادمان‌ها را نداریم؛ اما می‌توانیم این یادمان‌ها را غنی کرده و یاد شهدای گرانقدر را در این یادمان‌ها زنده نگه داریم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار