آیت‌الله علم‌الهدی:

انقلاب اسلامی عرصه جهانی را متحول کرد/ مراقب باشید دشمن شما را سوژه عملیات روانی نکند

نماینده ولی‌ فقیه در استان خراسان رضوی گفت: نتیجه انقلاب پیروزمند اسلامی، موقعیت و شخصیت اسلام بر روی کره زمین متحول شده و اسلام به‌ عنوان وجود مکتبی خود، واقعیتی در درون باورمندی انسان‌ها است.
کد خبر: ۲۷۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸ - 07February 2018

انقلاب اسلامی عرصه جهانی را متحول کرد/ مراقب باشید دشمن شما را سوژه عملیات روانی نکندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم ویژه دهه مبارک فجر که با عنوان «انقلاب اسلامی، حوزه انقلابی و بیعت با ولایت» در مدرسه علمیه آیت‌الله خوئی برگزار شد، اظهار داشت: مسئله شناخت انقلاب و دستاوردهای آن برای شما جوانان طلبه و روشن اندیش که در نسل سوم و چهارم انقلاب قرار دارید یک امر طبیعی و غیر قابل بحث است

وی افزود: آنچه امروز به‌ عنوان دستاورد انقلاب در فرهنگ زندگی روحانیت مورد بررسی است، تنها دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و عمرانی در عرصه کشور نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، دستاوردهای انقلاب اسلامی در پیروزی و تداوم آن در پهنه 39 ساله را قابل تامل دانست و خطر نشان کرد: در نتیجه انقلاب پیروزمند اسلامی، موقعیت و شخصیت اسلام بر روی کره زمین متحول شده و اسلام به‌عنوان وجود مکتبی خود، واقعیتی در درون باورمندی انسان‌ها است.

وی، مسئله حفظ، توسعه و ترویج وجود خارجی دین را وظیفه روحانیت دانست و افزود: وجود خارجی دین یعنی آن موجودیتی که اسلام بر مظاهر زندگی بشر دارد و روحانیون باید حضور اسلام را بر مظاهر زندگی مردم حفظ، توسعه و ترویج دهند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اختناق و فساد قبل از انقلاب افزود: بزرگ‌ترین دستاورد اسلام این است که انقلاب در مسئله قدرت دین و وجود خارجی دین در مظاهر زندگی بشر، جریانی متحول‌ساز بود؛ پیش از انقلاب، اسلام در مساجد و حسینیه‌ها زندانی بود و خارج از مدارس، مساجد و حسینیه‌ها مراکز فسق، فجور و کفر بود.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام از این زندان‌کده مساجد و مدارس بیرون آمد و به‌ عنوان یک عامل قوی و نیرومند جهانی و برهم زننده معادلات سیاسی و بین‌المللی بر دنیا حاکم شد.

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: انقلاب اسلامی در عرصه جهانی تحول ایجاد کرد، در سال 1967 که جنگ اعراب و اسراییل شروع شد، آمریکا تصمیم گرفت 80 میلیون عرب در مقابل 2 میلیون یهودی صهیونیست ضعیف، شکست بخورند و از بین بروند، با اراده آمریکا طی 6 روز، اراضی گسترده و پهناور کشورهای عربی در مصر، لبنان و اردن در تصرف رژیم صهیونیستی درآمد و این رژیم بر مقدرات 80 میلیون مسلمان به فاصله 6 روز مسلط شد.

آیت‌الله علم‌الهدی، پیروزی انقلاب اسلامی را برهم زننده معادلات سیاسی و بین‌المللی جهان دانست و افزود: رژیم صهیونیستی محور اقتدار اروپا و آمریکا در منطقه خاورمیانه، تنها در 33 روز توسط یک عده‌ای از شیعیان که اراده کردند این رژیم فاسد را از سرزمین‌های خودشان اخراج کنند ذلیل شد؛ این ذلت نه تنها رژیم اشغالگر قدس بلکه دامن آمریکا و جریانی که بر دنیای عرب مسلط شد را نیز گرفت، آنان در برابر یک عده جوان شیعه حزب‌الله لبنان آنچنان شکست خورد که هنوز آثار آن ذلت ادامه دارد و روز به روز اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: آنچه که برای ما به‌ عنوان روحانیت و طلبه در دستاورد انقلاب ارزشمند است، مسئله حاکمیت بخشی به وجود خارجی اسلام در عرصه جهان است، سیل گرایش به دین، قرآن و اسلام در برابر همه ی مبارزات و تهاجمات ناجوانمردانه نابرابر دشمن در فضاهای رسانه ای، فرهنگی و فضای مجازی در حال توسعه است؛ این دستاورد برای ما ارزش دارد و ما امروز نگهبان این دستاورد هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، رسالت طلبه را در حفظ و تداوم قدرت، عزت و عظمت اسلام دانست و خاطرنشان کرد: باید اسلام را در جهان جاری ساخت که اگر این‌گونه عظمت اسلام در دنیا توسعه پیدا کند، مسئله جهانی‌سازی اسلام که در فرج و ظهور حضرت ولی عصر متبلور است در نزدیک‌ترین زمان فرا خواهد رسید؛ این ارزش انقلاب برای ما و مسئله رسالت در تداوم آن بر دوش ما است.

وی، ادامه رسالت و تداوم بخشی این قدرت و عظمت برای اسلام در سراسر کره زمین و به حرکت درآوردن امت اسلام در منطقه را نیازمند دو عامل دانست و گفت: عامل اول، مقاوم بودن و مقاومت کردن در برابر همه تهاجم‌ها، ایستادن و در برابر همه استکبار و دشمن مقابله کردن است.
وی اضافه کرد: چیزی که امروز به‌عنوان یک افت برای تداوم انقلاب ما آن‌هم در رسالت روحانی ما تصویر می‌شود، نداشتن صبر، مقاومت و فقدان این ویژگی و خصوصیتی است و از این جهت جامعه روحانیت ما رو تهدید می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: انقلاب از روز اول با مبارزه شروع شد و مقام معظم رهبری بارها فرمودند و تاکید کردند «انقلاب تمام نشده است، ما وسط انقلابیم و انقلاب تمام نشده است»؛ سال 57 پیروزی انقلاب نبود بلکه برداشتن نظام ستم‌شاهی ناپاک مزدور به‌عنوان یک مانع در مسیر جهانی‌شدن اسلام بود و اهرم قدرت جمهوری اسلامی برای تداوم انقلاب به وجود آمد.

وی با اشاره به نقشه و دسیسه‌های دشمنان به طلاب و روحانیون هشدار داد که دشمنان و عوامل منتصب به دشمن و جریان‌های سیاسی سرسپرده دشمن شما را سوژه عملیات روانی نکنند و از مبارزه و مجاهدت در راه انقلاب بازنمانند که در این صورت انقلاب ادامه پیدا نمی‌کند.
امام جمعه مشهد مقدس افزود: کار ما مبارزه، مجاهده و دشمن‌ستیزی است، هر جریانی که بخواهد دشمن را در مسیر انقلاب پیروز کند و دشمن بر جامعه ما مسلط کند این ستیز و مبارزه محور کار ما است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در پایان در تشریح عامل دوم، تصریح کرد: امروز باید عزت و عظمت اسلام و قدرت ایران در منطقه را دید و خدا را شکر کرد، در شب 21 بهمن 57، باران گلوله از مسلسل‌های جلادان شاه به سر و سینه مردم می‌ریخت اما در شب 22 بهمن در مسجدها اسلحه‌ها همچون هیزم روی هم انباشته‌شده بود، این نشان دهنده کمک خدا در این مسیر است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار