روایتی از روزهای انقلاب اسلامی با دوربین قاسم حاج محمدی در فرهنگسرای انقلاب

نمایشگاه «قاب انقلاب»، روزهای انقلاب اسلامی به روایت دوربین قاسم حاج محمدی در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی بر پا شده است.
کد خبر: ۲۷۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶ - 08February 2018

روایتی از روزهای انقلاب اسلامی با دوربین قاسم حاج محمدی در فرهنگسرای انقلاببه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، در این نمایشگاه تصاویر ماندگار و کمتر دیده شده‌ای از صحنه‌های مبارزات مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه شهریور تا بهمن سال 57 ارائه شده است. در این نمایشگاه 30 تصویر از روزهای انقلاب، تظاهرات پرشور مردم در تاسوعای سال 57، حضور گروه‌ها و اقشار گوناگون در مبارزات، مقابله ارتش با مردم، شادی پیروزی و سنگربندی خیابان‌ها و تصاویری از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شده است.

قاسم حاج محمدی عکاس ورزشی روزنامه اطلاعات متولد سال 1325 است و از سال 1350 در موسسه اطلاعات در زمینه عکاسی فعالیت می‌کند. او در دوران اعتصاب روزنامه‌ها، به ثبت و ضبط روند پیروزی انقلاب پرداخت و پس از گذشت بیش از 30 سال آنها را در نگارخانه مهرفرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت.علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «قاب انقلاب» می‌توانند تا 26 بهمن از ساعت 9 تا 19 به نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع خیابان کمیل شرقی مراجعه کنند. 

نمایشگاه عکس «مستند انقلاب» در موزه عکسخانه شهر 

در این نمایشگاه 25 قطعه عکس 30 در 40 سانتی‌متر از پرشکوه‌ترین لحظات تاریخ معاصر ایران، لحظات ناب انقلاب 57 و گزیده‌ای از عکس‌های حضور مردم در روزهای انقلاب از آرشیو موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شده است.عکاسِ هیچ کدام از این عکس‌ها مشخص نیست. شاید عکاسان آنها افراد معروفی باشند و شاید هم از مردم عادی اما چیزی که برای این نمایشگاه اهمیت دارد، نمایش مستندِ حضور مردم در روزهای انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) است.نمایشگاه عکس «مستند انقلاب» تا روز دوشنبه 14 اسفندماه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 17 و پنجشنبه از ساعت 9 تا 13 به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز میزبان علاقه مندان است.

نمایشگاه عکس «فصل بیداری اسلامی» در گالری آفرینش نور 

این نمایشگاه همزمان با ایام دهه مبارک فجر انقلاب و گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با شعار «من انقلابی ام» در نگارخانه آفرینش نور مجتمع فرهنگی هنری نور برپا شده است.در نمایشگاه عکس «فصل بیداری اسلامی» 30 اثر از آثار آناهیتا اشکبوس با موضوع حضور باشکوه مردم و هموطنان همیشه در صحنه در مناسبت های مختلف انقلابی به ویژه حماسه حضور در راهپیمایی 22 بهمن ارائه شده است.علاقه مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می‌توانند تا 28 بهمن ماه همه روزه از ساعت 9 تا 18 به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت اله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری، جنب شهر کتاب مراجعه کنند.

انقلاب ایران به روایت تصویر در نمایشگاه «برگی از بهار»

نمایشگاه عکس انقلاب با عنوان «برگی از بهار» به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف آشناکردن قشر نوجوان و جوان با حال و هوای دوران مبارزه و پیروزی انقلاب و معرفی شهدا در نگارخانه فرهنگسرای خاوران برپا شده است.در این نمایشگاه ۵۰ قطعه عکس که یادآور ایام مبارزه از آغاز نهضت تا چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، به نمایش گذاشته است.علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «برگی از بهار» می‌توانند تا 30 بهمن ماه از ساعت ۸ تا ۱۸ به فرهنگسرای خاوران به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه‌راه هاشم‌آباد مراجعه کنند.

نمایشگاه عکس «وحدت ملت و انقلاب اسلامی» در مترو گالری ایستگاه شهیدبهشتی (ره) 

این نمایشگاه به مناسبت دهه مبارک فجر با هدف یادآوری روزهای استقامت و پیروزی مردم ایران و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به همت مدیریت فرهنگی هنری مترو و مشارکت کانون عکاسان ایران در ایستگاه متروشهید بهشتی (ره) برپا شده است.در نمایشگاه «وحدت ملت و انقلاب اسلامی» بیش از 30 فریم عکس در ابعاد 50 در 70 از عکس های سال های پیروزی انقلاب اسلامی به همراه نام عکاس، تاریخ و محل رویداد اتفاق تا 30 بهمن ماه از ساعت 6 تا 22 در معرض دید مسافران مترو قرار گرفته است.

نمایشگاه گروهی عکس «شور انقلاب» در فرهنگسرای بهمن 

در این نمایشگاه 30 اثر از آثار اساتید عکاسی با موضوع مبارزات مردم در ایام انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شده که تا به حال دیده نشده یا اینکه به صورت محدود ارائه شده است. علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه گروهی عکس می توانند تا 22 بهمن ماه به نگارخانه فرهنگسرای بهمن به نشانی، میدان راه آهن، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه کنند.

نمایشگاه عکس «از طلوع تا فجر» در فرهنگسرای امید

این نمایشگاه به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گوشه هایی از مجاهدت و مبارزات مردمی در سال 57 را به نمایش گذاشته است.فرهنگسرای امید در خیابان خشکبارچی، بوستان خیام واقع شده است.

نمایشگاه عکس انقلاب در فرهنگسرای کار و تعاون 

در این نمایشگاه همزمان با سی ونهمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی و ایام‌الله فجر عکس‌هایی از روزهای پر خاطره مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شده است.علاقه مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می توانند تا 21 بهمن ماه به فرهنگسرای کار و تعاون به نشانی بزرگراه یادگار امام (ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک 76 مراجعه کنند. 

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار