رسانه‌های ایران تخصص رسانه‌ای کافی ندارند

نادر طالب‌زاده با تاکید بر لزوم پویایی بیشتر رسانه‌های کشور گفت: در حال حاضر خلاقیت رسانه‌های ایران کم است و رسانه‌های ما تخصص رسانه‌ای کافی ندارند.
کد خبر: ۲۷۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸ - 10February 2018

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، نادر طالب‌زاده عصر امروز در نشست خبری در دفتر خبرگزاری فارس استان گیلان در رشت اظهار داشت: رسانه‌های ایران نیاز به پویایی و خلاقیت بیشتری دارند.به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، نادر طالب‌زاده عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: رسانه‌های ایران نیاز به پویایی و خلاقیت بیشتری دارند.

این مستندساز و کارشناس رسانه با تاکید لزوم افراد انقلابی و متعهد در رسانه‌ها عنوان داشت: صداقت در رسانه مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود و مسائل مهمی مانند ربوی بودن بانک‌ها و بررسی حق مردم در برپایی تظاهرات به‌طور روشن مطرح شود.

وی با انتقاد از نبود قوانین مناسب در راستای جذب پناهنده توسط ایران گفت: ایران امروز یکی از کشورهای قدرتمند جهان است اما متاسفانه با وجود درخواست‌ برای پناهنده شدن به ایران، هیچ قانونی در این حوزه نداریم و علتش نبود افراد مصلح در وزارت امور خارجه است.

طالب‌زاده با تاکید بر لزوم تربیت و حمایت از نیروهای مستندساز انقلابی ابراز داشت: مستندساز انقلابی کسی است که به موضوعاتی مانند رشوه‌خواری در شهرداری و اعتراض کارگران معدن بپردازد که امروزه این امر را در مستمدسازان جوان می‌بینیم.

این مستندساز و کارشناس رسانه با اشاره به ظرفیت شبکه‌های استانی تصریح کرد: شبکه‌های استانی باید تا 70 الی 80 درصد خود را تقویت کنند تا بتوانند مسائل استانشان را با قدرت مطرح کنند و این امر سبب حل بسیاری از مشکلات کشور می‌شود.

طالب‌زاده با بیان اینکه رسانه‌های دشمن امروز از هر 10 نکته 7 مورد را خوب و 3 مورد را بد می‌گویند خاطرنشان کرد: این وظیفه رسانه‌های ما است که ضمن بیان این نکات خود به نکات بد نیز پاسخ دهند.

این مستندساز و کارشناس رسانه اظهار داشت: شبکه‌های استانی امروزه مثل تانکی هستند که در وسط میدان جنگ قرار گرفتند و بدون هیچ شلیک و تحرک فقط برنجک خود را برای نمایش تکان می‌دهند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های ایران تخصص رسانه‌ای کافی را ندارند گفت: این روزها هروقت تلویزیون را دیدم عکس‌های دستبوسی از شاه را نشان می‌داد گویا تنها مشکل شاه همین بوده است و این زیاده‌روی‌ها مشکل رسانه‌های ما است. 

طالب‌زاده با بیان اینکه رسانه یک سلیقه است و انسان‌های با سلیقه و تازه‌نفس باید در این عرصه ورود کنند خاطرنشان کرد: یکی از ترفندهای رسانه‌هایی مانند BBC برای انحراف افکار عمومی بیان سئوالاتی است که از پایه غلط است.

این مستندساز و کارشناس رسانه با تاکید بر اینکه رسانه‌های فارسی زبان خارجی جرأت دعوت از تحلیل‌گران برجسته را ندارند اظهار داشت: امروز می‌بینیم افراد ورشکسته‌ای را دعوت می‌کنند که حرف‌های پوسیده و قدیمی می‌زنند.

طالب‌زاده با بیان اینکه رسانه‌هایی مانند العالم و پرس تی‌وی باید از بودجه نظامی و جنگ‌نرم بهره‌مند شوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر خلاقیت رسانه‌های ایران کم است و باید تقویت شود.

وی ضمن تشریح شیوه مواجهه با رسانه‌های معاند در فضای مجازی خاطرنشان کرد: باید گردانندگان این رسانه‌ها و شیوه ارتباطات و تامین مالی آن‌ها به مردم معرفی و شناسانده شود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها