جنگ در آیینه شهریور/ ۸

۲۱ شهریور ۱۳۶۱سالروز انفجار بمب در میدان انقلاب

در ادامه بمب گذاری گروه های ضدانقلاب در تهران،روز ۲۱ شهریور ۱۳۶۱ نیز یک بمب در میدان انقلاب تهران منفجر شد که طی ان یک نفر شهید و سه نفر دیگر مجروح شدند.
کد خبر: ۲۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷ - 12September 2014

۲۱ شهریور ۱۳۶۱سالروز انفجار بمب در میدان انقلاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در ادامه بمب گذاری گروه های ضدانقلاب در تهران، روز ۲۱ شهریور ۱۳۶۱ نیز یک بمب در میدان انقلاب تهران منفجر شد. بر اثر انفجار این بمب که در ساعت ۱۲:۱۰ به وقوع پیوست، یک تن شهید و عده ای از مردم نیز مجروح شدند و شیشه های تعدادی از مراکز اداری و تجاری نیز شکست. همچنین به چند دستگاه اتومبیل از جمله یک تاکسی نیز خساراتی وارد شد.

فرد شهید شده از دست فروشان مستقر در میدان انقلاب بود که با مشاهدة شیء مشکوکی در باجة تلفن و این احتمال که شیء بمب باشد، آن را برداشته بود تا برای کم کردن تأثیرات انفجارش، به داخل حوض میدان انقلاب بیندازد که ناگهان بمب در نیمة راه و در دستان وی منفجر شد.(۱)

براثر انفجار این بمب که در نزدیکی دانشگاه تهران روی داد، رادیو امریکا در این باره اعلام کرد: در این انفجار یک تن کشته وسه تن دیگر مجروح شدند؛ این سومین انفجاری است که در مدت کمتر از یک هفته در تهران روی می دهد.

گزارش های رسیده از تهران حاکی است که مجاهدین خلق(منافقین) در این انفجار دست داشته اند. البته سازمان چپ گرای مجاهدین خلق(منافقین) این اتهام را رد کرده است.

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی ایران، علی شمخانی معاون فرماندهی سپاه پاسداران، عراق را به دست داشتن در انفجارهای اخیر متهم کرد. این خبرگزاری به نقل از شمخانی گفته است که عراق مواد منفجره در اختیار گروه های تروریستی که چنین حمله هایی را تدارک می بینند، قرار می دهد.»(۲)

علاوه بر این اعضای سازمان مجاهدین خلق در ادامة عملیات های تروریستی خود، امروز به یک خواربار فروش و یک مغازه دار شیشه بر به همراه شاگردش در شهر رشت سوء قصد کردند که هر سه نفر در این حادثه مجروح شدند.(۳)

در نوشهر نیز افرادی از گروه های شورشی، یک خودرو و یک موتور سیکلت جهاد سازندگی این شهر را به آتش کشیدند.(۴)

چند نفر از اعضای مسلح سازمان مجاهدین خلق(منافقین) نیز به شرکت میکروالکترونیک تهران مراجعه کردند و چهار تن از متخصصان این شرکت را ربودند. ستاد مرکزی کمیتة انقلاب اسلامی با اعلام این خبر افزود: احتمال می رود که عناصر سازمان مجاهدین درصدد استفاده از این افراد به منظور تعمیر یا ساخت وسایل مختلف الکتریکی و بمب باشند.(۵)

همچنین طبق اعلام قبلی کمیتة انقلاب اسلامی اهواز مبنی بر دستگیری مسئول جدید تشکیلات سازمان مجاهدین خلق(منافقین) در خوزستان و کشف و متلاشی شدن چندین خانة تیمی در اهواز، اخیراً چند اکیپ دو و سه نفره از اعضای سازمان در تهران و رشت به این استان اعزام شدند تا تشکیلات سازمان را در خوزستان بازسازی کنند.(۶)

به منظور مقابله با عوامل نا امنی اجتماعی و جاسوسی، امروز به حکم دادگاه انقلاب اسلامی ارتش، چهار نفر به جرم جاسوسی برای عراق، همکاری با عوامل ضدانقلاب در داخل عراق و شرکت در بمب گذاری و کشتار مردم به اعدام محکوم شدند و حکم صادر شده نیز دربارة آنان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی، جرائم این چهار نفر عبارت است از:

۱ـ غیرنظامی ع.ا.ب، فرزند جوانمیر به جرم شرکت در بمب گذاری و کشتار مردم بی گناه، خروج غیرقانونی از کشور و ورود به خاک عراق، تماس و ارتباط با سردار جاف و پالیزبان، انفجار یک دستگاه جیپ و یک دستگاه مینی بوس به وسیلة مواد منفجره که از عراق به ایران آورده بود، دریافت مبلغ هنگفتی پول از سردار جاف، شرکت فعال در درگیری های کردستان و شرکت در کشتار پاسداران انقلاب اسلامی به طور مستقیم.

۲ـ غیر نظامی ا.ع.ش.م، فرزند جبار علی، به جرم شرکت فعال در بمب گذاری و کشتار مردم مسلمان و بی گناه، خروج غیرقانونی[از کشور و رفت و آمد] به[داخل خاک] عراق، تماس با سران ضدانقلاب، فعالیت گسترده به منظور سرنگونی جمهوری اسلامی ایران، آوردن یک چمدان مواد منفجره از عراق برای انفجار مراکز حساس و پرجمعیت، گذراندن دوره های تخریب در بغداد، آوردن اسلحه و مهمات از عراق برای ترور مردم، آوردن قاب عکس امام که از مواد منفجره درست شده بود، به منظور انفجار در نماز جمعة تهران که خوشبختانه وی قبل از این اقدام دستگیر شد.

۳ـ غیرنظامی غ.ع.ب، فرزند نبی الله، به جرم اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، همکاری با سردار جاف برای انجام خرابکاری در ایران و ترور مسئولان کشور با همکاری رژیم عراق، سفر غیرقانونی به عراق برای فراگیری دوره های خرابکاری، آوردن یک ضبط صوت و کیف انفجاری به ایران که مقارن بازگشت وی از تهران، حجت الاسلام خامنه ای توسط ضبط صوت انفجاری در مسجد ابوذر تهران مصدوم شد. وی پس از بازگشت به عراق، مسئولیت این عمل را بر عهده گرفت. طرح ترور حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی با کمک سازمان امنیت عراق و طرح کشتار مردم در نماز جمعه که قبل از اقدام کشف شد.

۴ـ خ.م، فرزند اعظم، به جرم بمب گذاری در میدان آیت الله کاشانی باختران، انفجار یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده در خط ریل قطار اراک و همکاری نزدیک با دولت عراق.(۷)

منابع:

۱ـ خبرگزاری جمهوری اسلامی، نشریه، گزارش های ویژه شماره ۱۷۷، ۲۲شهریور ۱۳۶۱، ص ۵، تهران ـ خبرگزاری جمهوری اسلامی، ۲۱ شهریور ۱۳۶۱

۲ـ خبرگزاری جمهوری اسلامی، نشریه "گزارش های ویژه"، شماره ۱۷۸، ۲۳ شهریور ۱۳۶۱، ص ۲۴ ، رادیو امریکا،  ۲۲ شهریور۱۳۶۱

۳ـ مأخذ ۱، ص ۴، رشت  خبرگزاری جمهوری اسلامی، ۲۱ شهریور ۱۳۶۱

۴ـ خبرگزاری جمهوری اسلامی، نشریه "گزارش های ویژه"، شماره ۱۷۹، ص ۷، نوشهر ـ خبرگزاری جمهوری اسلامی ۲۳ شهریور ۱۳۶۱

۵ـ مأخذ ۲، ص ۶، تهران ـ خبرگزاری جمهوری اسلامی، ۲۲ شهریور ۱۳۶۱

۶ـ مأخذ ۱، ص ۲، اهواز ـ خبرگزاری جمهوری اسلامی،۲۱ شهریور ۱۳۶۱

۷ـ روزنامه جمهوری اسلامی، ۲۱ شهریور ۱۳۶۱ ص ۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار