برگزاری همایش ملی «روایتگری جبهه مقاومت» در قم

دبیر همایش ملی و دوره آموزش «روایتگری جبهه مقاومت» از برگزاری این همایش در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۲۷۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ - 13February 2018

همایش ملی «روایتگری جبهه مقاومت» در قم برگزار می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، حجت‌الاسلام «حسین جوشقانیان» در نشست خبری اعلام برنامه‌های همایش ملی روایتگری جبهه مقاومت اظهار داشت: این همایش، عنوانی است که جمع کثیری از راویان کشور را در قم گردهم جمع می‌کند و در واقع بر اساس اعلام نیاز و درخواست از سراسر کشور مبنی بر اعزام راوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش ملی و دوره آموزشی روایتگری جبهه مقاومت گفت: همگرایی و هم افزایی راویان روحانی، پاسدار و رزمنده هدف همایش است که به برکت آن، شرکت کنندگان هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ روش در راستای توانمندسازی یکدیگر تلاش می‌کنند.

عضو هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه در عرصه دفاع مقدس راویان زبردستی فعالیت دارند، اما در عرصه مقاومت و فضای جهان اسلام کمتر راویان موفق و تاثیرگذار داشته‌ایم، تصریح کرد: ارتقا کیفی روایتگری در زمینه جبهه مقاومت از جمله اهداف بارز دوره است که با حضور اساتید مجربی همچون سردار قاآنی جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، حجت الاسلام ماندگاری مسئول موسسه روایت سیره شهدا و دیگر اساتید و کارشناسان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به توصیه قرآن کریم مبنی بر لزوم ارتباط گروه های مومنین با یکدیگر تاکید کرد: هسته‌های گروه‌های مقاومت باید با هم در ارتباط باشند و عبارت «رابطوا» در همگرایی و هم افزایی جبهه مقاومت و گروه هایی همچون حشدالشعبی، حزب الله، انصارالله، زینبیون، فاطمیون، علویون و حیدریون متجلی شده است.

جوشقانیان بیان داشت: این گروه‌ها باید یکدیگر را بیابند و هم ظرفیت‌های خود و هم گروه‌های تکفیری را بشناسند و لذا برگزاری چنین دوره هایی در همین راستا بیش از پبش ضرورت دارد.

وی پاسخگویی به شبهات پیرامون جبهه مقاومت و دفاع از حرم و نیز کشف و ترویج مشترکات فرهنگی انقلاب، دفاع مقدس و فضای دفاع از حرم و حریم به منظور بکارگیری این فرهنگ در خانواده و اجتماع و فرهنگ انتظار و تمدن عظیم اسلامی را از جمله دیگر اهداف همایش خواند.

دبیر همایش ملی روایتگری جبهه مقاومت همچنین خاطرنشان کرد: آشنایی راویان با چیستی و چرایی فضای جبهه مقاومت و جغرافیای منطقه و عملیات‌ها نیز بخش دیگری از اهداف همایش است.

عضو هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا در ادامه به سرفصل های همایش و دوره آموزشی روایتگری جبهه مقاومت اشاره و ابراز داشت: از آنجا که در اردوگاه جبهه مقاومت، فصل الخطاب ولایت فقیه است، لذا یکی از سرفصل های دوره به موضوع جایگاه ولایت فقیه در این جبهه اختصاص داده شده است.
وی بررسی میدانی جبهه مقاومت در سوریه و عراق، بررسی توان نظامی جبهه مقاومت و گروهک‌های تکفیری، بررسی احکام جهاد فقهی حضور رزمندگان ایرانی، افغانستانی و پاکستانی در جبهه مقاومت، جریان شناسی تکفیر و خاستگاه و امکانات و پشتیبانی نظام سلطه از آن را دیگر سرفصل های همایش و دوره آموزشی مذکور خواند.

جوشقانیان با اشاره به حضور 300 راوی از سراسر کشور در همایش ملی روایتگری جبهه انقلاب گفت: شرکت کنندگان مدعو از پیام آوران ایثار راویان فتح سپاه و بسیج، تشکل فراگیر تبلیغ کانون باقرالعلوم آبادان، انجمن راویان فتح قم، پیام آوران ایثار و انجمن راویان فتخ همدان، موسسه فرهنگی قدسیان گلستان و گروه تفحص سیره شهدای مشهد هستند.

وی با اشاره به اینکه میزبان همایش شبکه ملی وارثون است و موسسه روایت سیره شهدا اجرای آن را بر عهده دارد، تصریح کرد: این همایش طی روزهای 25 و 26 بهمن ماه در مجتمع فرهنگی عمار واقع در روبروی گلزار شهدای قم برگزار خواهد شد.

دبیر شبکه ملی وارثون همچنین با معرفی این شبکه گفت: حدود 700 مجموعه مختلف مردمی و سمن های فعال در حوزه جهاد و شهادت در 12 محور رسانه ای، آموزشی، تربیتی، یادواره ها و... در کشور فعال هستند و شبکه ملی وارثون اینها را به هم پیوند می دهد و مرتبط می‌سازد.

وی موسسه روایت سیره شهدا را یکی از مجموعه های مذکور نام برد و افزود: این موسسه در بعد تربیت راوی روحانی کم نظیر است و راویان در اردوهای راهیان نور غرب و جنوب فعال هستند و چندین همایش تخصصی نیز برای آنان برگزار شده است.

جوشقانیان، پیگیری تاریخ شفاهی جنگ و پشتیبانی مادی و معنوی از همایش‌ها را بخش دیگری از اقدامات شبکه ملی وارثون خواند و خاطرنشان کرد: همایش ملی روایتگری جبهه مقاومت کاملا مردمی و همگرا با سازمان ها و نهادهایی است که ماموریت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت دارند.

وی غبارروبی مزار شهدای مدافع حرم، برپایی نمایشگاه کتاب، رونمایی از یک عنوان کتاب جدید و تجلیل از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم را از بخش های جنبی همایش خواند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار