روحانی عازم هند شد

رئیس جمهور به‌دعوت رسمی نخست‌وزیر هند به همراه هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم این کشور شد.
کد خبر: ۲۷۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ - 15February 2018

روحانی عازم هند شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه) با بدرقه رسمی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل سفر خود به هند را آغاز کرد.

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن زنگنه وزیر نفت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، روحانی را در این سفر سه روزه همراهی می‌کنند.

روحانی در این سفر که برای تحکیم روابط دوجانبه و در پاسخ به سفر سال گذشته «ناراندا مودی» به تهران انجام می‌شود، ابتدا وارد حیدرآباد در ایالت تلنگانای هند می‌شود.

دیدار با علمای مسلمان حیدرآباد و جنوب هند، بازدید از مراکز فرهنگی و مذهبی و همچنین دیدار با ایرانیان و دانشجویان مقیم از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس جمهور در حیدرآباد است.

مراسم استقبال رسمی و مشترک روحانی با حضور رئیس جمهور و نخست‌وزیر هند صبح شنبه (28 بهمن‌ماه) در دهلی نو برگزار می‌شود و پس از مذاکرات مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور، اسناد و تفاهم‌نامه‌های متعدد همکاری در حضور مقامات ارشد ایران و هند مبادله خواهد شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها