مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس است

«امیرعباس آسمند» با بیان این‌که استان کهگیلویه و بویراحمد از معدود استان‌های کشور است که مرکز فرهنگی دفاع مقدس ندارد، گفت: راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس و بازسازی آن دوران می‌تواند تاریخ دفاع مقدس را ملموس‌تر کند.
کد خبر: ۲۷۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ - 17February 2018

استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (شنبه) به ریاست استاندار برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: جایگاه کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس به دلیل حضور پررنگ زنان و مردان این استان، جایگاه ممتازی بود، اما متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم آن‌طور که شایسته است این نقش را در المان‌های شهری و روستایی به نمایش بگذاریم.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۵ هزار رزمنده به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام و تاکنون بیش از ۱۸۰۰ شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده و هم‌اکنون نیز فرزندان این استان در شرق و غرب کشور برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام جانفشانی می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس و بازسازی آن دوران می‌تواند تاریخ دفاع مقدس را ملموس‌تر کند، گفت: در اکثر استان‌های کشور مراکز فرهنگی دفاع مقدس افتتاح و راه‌اندازی شده و در دهه فجر امسال نیز ۱۰ مرکز فرهنگی دفاع مقدس با محتوای فرهنگی فاخر توسط رئیس‌جمهور و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به بهره‌برداری رسید.

آسمند بیان کرد: چند استان از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد مرکز فرهنگی دفاع مقدس هستند، این در حالی است که ما ادعا داریم نسبت به جمعیت، بیشترین حضور را در هشت سال دفاع مقدس داشته‌ایم.

وی تأکید کرد: ما باید بتوانیم آن‌چه رزمندگان ما در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل خلق کرده‌اند را به نسل‌های آینده انتقال دهیم تا روح حماسی در وجود آن‌ها دمیده شود و در صورت نیاز بتوانند از کشور دفاع کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲ سال پیش حدود ۱۳ هزار مترمربع زمین در کنار پارک مهرورزی یاسوج برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اختصاص داده شد، اما به علت نبود ردیف اعتباری استانی تاکنون اقدام اجرایی خاصی انجام نشده است.

آسمند از استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان رئیس شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خواست تا تمهیداتی اتخاذ شود که سازمان برنامه و بودجه ردیف اعتباری برای این موضوع قرار دهد تا این استان نیز شاهد افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها