روایتی از محبوبیت سرباز خمینی در لشکر امام حسین (ع)

حسین خرازی فرمانده لشکر امام حسین (ع) و یکی از سربازان امام (ره) بود. محبوبیت او، یک محبوبیت الهی بود و تمام بسیجی‌ها و رزمنده‌ها او را نه تنها به عنوان فرمانده که به عنوان مرشد و راهنما قبولش داشتند.
کد خبر: ۲۷۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ - 23February 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حسین خرازی فرمانده لشکر امام حسین (ع) در ۸ اسفند ماه ۱۳۶۵ در خاک‌های گرم شلمچه به همرزمان شهیدش پیوست. به مناسبت سی و یکمین سالگرد شهادت این فرمانده به مرور زندگی وی پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

شهید خرازی در قرائت قرآن مسلط بود. قرآن را با صدای بسیار خوبی می‌خواند و با مفاهیم آن انس و الفت داشت. روز‌های عاشورا با پای برهنه با همرزمان خود در لشکر امام حسین (ع) در بیابان‌های خوزستان پیاده روی می‌کرد.

از دیگر خصوصیات وی تدبیر عالی نظامی بود. شهید خرازی استعداد نظامی بسیار بالایی داشت و هنگام طرح‌ریزی عملیات‌ها و تاکتیک‌های عملیاتی، بهترین و عالی‌ترین‌ طرح‌ها را ارائه می‌کرد.

روایتی از محبوبیت سرباز خمینی در لشکر امام حسین (ع)

از دیگر خصوصیات وی این بود که همیشه لباس بسیجی را بر تن داشت و رزمندگان به ندرت لباس سپاه را بر تن وی می‌دیدند. شهید خرازی آنچنان در مقابل بسیجی‌ها خاکی و فروتن بود که به معنی واقعی یک روح مردمی، یک روح بسیجی و یک فرهنگ بسیجی داشت.

شهید خرازی علاوه بر اینکه از عقیده، ایمان درونی و واقعی برخوردار بود، در انتقال آن به دیگران نیز بسیار تسلط داشت. سخنرانی وی بر دل می‌نشست. طرز برخورد شهید با بسیجی‌ها از ۱۷ ساله تا ۷۰ ساله چنان بود که همگی وی را دوست داشتند.

حسین خرازی که یکی از سربازان امام (ره) بود، در بین لشکر خود محبوبیت داشت که این محبوبیت، یک محبوبیت الهی بود. تمام بسیجی‌ها، فرماندهان گردان‌ها و فرماندهان محور‌ها تابع وی بودند. نیرو‌ها وی را نه تنها به عنوان فرمانده که به عنوان مرشد و راهنما قبول داشتند.

از سوی دیگر بیشترین تلاش شهید خرازی این بود که با همت مردم شهیدپرور استان اصفهان بیشترین امکانات را برای رفاه بسیجی‌ها در جبهه‌ها و در هوای گرم جنوب به کار گیرد. شهید خرازی علاوه بر دارا بودن تدبیر عالی نظامی، شجاعت بی‌نظیری داشت.

روایتی از محبوبیت سرباز خمینی در لشکر امام حسین (ع)

سردار شهید حسین خرازی از روز‌های اول انقلاب به کمیته دفاع شهری اصفهان وارد شد و بخاطر آن روح نظامی و آن استعدادی که از خود نشان داد، از همان روز‌های اول در آنجا مسئولیت پذیرفت. پس از مدتی با شروع فعالیت ضدانقلاب در گنبد، وی به گنبد رفت و در اوج درگیری‌ها و زمانی که کردستان به دست احزاب منحرف و فاسد در حال از بین رفتن بود، حسین همراه با گروهی به کردستان رفت و بعد از رشادت‌هایی که در زمینه آزاد کردن شهر سنندج همراه با شهید بزرگوار علی رضایی فرمانده شهید قرارگاه حمزه از خود نشان داد، در سمت فرماندهی گردان ضربت که به عنوان قوی‌ترین گردان در آن زمان وارد عمل می‌شد، برای آزادسازی شهر‌های دیگر کردستان مثل دیواندره، سقز، بانه، مریوان و سردشت اقدام کرد و در آزادسازی شهر‌های کردستان با تدبیر خوب نظامی که داشت بسیار مؤثر بود و بیشترین ضربات را بر ضد انقلاب وارد آورد.

وی بیش از یک سال در کردستان فعال بود و تقریباً با آزاد شدن اکثر شهر‌های کردستان و با شروع جنگ تحمیلی به جنوب رفت. در آنجا به عنوان فرمانده اولین خط دفاعی در مقابل عراقی‌ها در جاده آبادن ـ. اهواز منصوب شد. اولین خط دفاعی در منطقه دارخوین تشکیل و بعد‌ها در میان رزمندگان به «خط شیر» معروف شد. آن خط کادر‌هایی را پرورش داد که بعد‌ها اعضای آن کادر‌ها توانستند لشکر‌های قدرتمندی از جمله لشکر امام حسین (ع) را تشکیل دهند.

حسین خرازی فرماندهی خط را در زمانی که هیچ سازمانی نداشت عهده‌دار شد و در عملیات شکستن حصر آبادان فرماندهی جبهه دارخوین را به عهده داشت. وی به همراه گروهش دو پل حفار و مارد که عراقی‌ها با نصب آن دو پل روی رود کارون، آبادان را محاصره کرده بودند، را به تصرف درآورد.

روایتی از محبوبیت سرباز خمینی در لشکر امام حسین (ع)

در آزادسازی بستان شهید خرازی فرمانده تیپ امام حسین (ع) بود که چزابه را دور زد. بهترین مانوری که در عملیات بستان انجام شد، دور زدن دشمن از تپه‌های رملی و محاصره کردن نیرو‌های دشمن در شمال منطقه بستان بود.

در عملیات فتح المبین یکی از بهترین مانور‌ها که دشمن را در جاده عین خوش حدود ۱۵ کیلومتر دور زد توسط لشکر امام حسین (ع) به فرماندهی حسین خرازی انجام شد.

در عملیات بیت المقدس نیز این لشکر از خود رشادت‌های زیادی نشان داد و جزو اولین لشکر‌هایی بود که از کارون عبور کرد و به جاده اهواز ـ. خرمشهر رسید. در عملیات رمضان لشکر امام حسین (ع) تا انتهای کانال ماهیگیری پیش رفت و ضربه‌های کاری را به دشمن وارد کرد. در سایر عملیات‌ها از رمضان مثل والفجر مقدماتی، والفجر ۱، خیبر، بدر و والفجر ۴ این لشکر رشادت‌های بسیار بالایی داشت.

عملیات والفجر ۸ در فاو، لشکر امام حسین (ع) به فرماندهی حاج حسین خرازی بود که به عنوان یکی از بهترین لشکر‌های عمل کننده، لشکر گارد ریاست جمهوری عراق را منهدم کرد و پیروزی‌های بسیار بالایی را در فاو و کارخانه نمک که جزو پیچیده‌ترین مناطق جنگی بود، بدست آورد.

بنابر این می‌توان گفت که لشکر امام حسین (ع) با تدبیر و فرماندهی و مدیریت شهید خرازی تشکیل شد و رشد کرد و پیروزی‌های بزرگی که این لشکر در طول جنگ بدست آورد حاصل فداکاری و ایثار رزمندگان این لشکر با فرماندهی و تدبیر شهید حسین خرازی بود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار